Csak pozitívan!

- Csoport neve: Napsugar5
- APRAJA-FALVA ÓVODA ÉS BÖLCSŐDE
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (131 megtekintés)
A hónap témája az optimizmus gyakorlása, így az elmúlt hétben ezt a témát jártuk körbe. Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok dalára körbejártam a csoportban, mellyel célom a figyelemfelhívás volt. Kezemben fejjel ellátott két hurkapálcika volt, melyeket motivációs elemként használtam. A dal végére a csoport fele odajött hozzám és kíváncsian lesték, hogy mire jók a pálcák. Először közösen megbeszéltük, hogy mit látunk a képen (egy mosolygós és egy szomorú fejú smileyt). Ezután megkérdeztem a gyerekeket, hogy kik érzik magukat vidámnak és szomorúnak. Ebből kiindulva két csoportot alakítottunk ki és megkértem a „vidám csoportba tartozó” gyerekeket, hogy gondolkozzunk el azon, hogyan tudnánk felvidítani a szomorú társainkat. Erre különböző válaszok születtek: valaki viccelődni próbált, valaki megsimogatta a társát, más a rajzát adta oda a pajtársának, volt olyan, aki pedig csiklandozni kezdte a barátját. A játék során célom volt fejleszteni a gyermekek segítőkészségét. Ezt követően azt játszottuk, hogyha felmutattam a szomorú fejet, akkor a csoportnak az egész testével kellett megjeleníteni a szomorúságot, ha pedig a vidám fejet mutattam fel, akkor pedig a boldogságot próbálták megformázni.
A bemelegítő játékot követően a gyerekeknek megmutattam egy csupasz fát, amelynek ágain írások voltak láthatók. Elmeséltem nekik, hogy ez az Értékeink fája és az ágakon különböző jó cselekedetek, készségek találhatók (pl: Segítőkész vagyok, ügyes vagyok pakolásban, vicces vagyok stb). Mindenkinek van valami jó tulajdonsága, így a héten ezeket felfedeztük fel magunkban. A cél az volt, hogy a hét végére minél több levél kerüljön a fára, ezt pedig úgy tudjuk elérni, ha megfigyeltük, hogy melyik gyermek miben ügyes és megbeszélést követően rárajzoltuk a gyermek jelét az egyik levélre, amelyet aztán ő ragaszthatott fel az adott ágra.
Emellett fontosnak találtam, hogy a szülőket is bevonjuk ebbe a feladatba. Szerettem volna, ha megpróbálnák ők is kiemelni a gyeremekükben, hogy miben ügyesek. Így reggelente, amikor jöttek a családok, kértem őket, hogy a gyermekkel közösen rakjanak fel egy levelet a fára, hisz fontos a gyerkőcnek is a visszajelzés.
A fára több féle színű levél került: a zöldeket rakták a szülők, a sárgákat, pirosakat pedig a csoport. Boldogsággal töltött el, hogy a szülők aktívak voltak a feladatvégzés során, számos levéllel gazdagították a fát. Bízunk benne, hogy ez a feladat nem ért véget a hét végével és sikerült a gyermekekben elültetni az optimizmus csíráját.