A hála_ Boldogságóra a 3.b-ben

A-hála_3a_1.jpg

Szeptember hónap
Szeptemberben a hála témakörét jártuk körbe a 3.a osztállyal. A gyerekek most ismerkedtek meg a boldogságórákkal.
A 3.a új osztályfőnökeként sokat jelentett számomra, hogy egy olyan értékrendet közvetítek számukra – ezzel a jól kidolgozott programmal – ami közel áll hozzám, és ami által jobban megismerhetem a gyerekeket.
Első feladatunk az osztályterem padjainak és székeinek az átrendezése volt. Szerettem volna, ha a gyerekek megtanulják maguk is, balesetmentesen átrendezni a tantermet, hogy a körben 31 szék elférjen, és mindenki jól látható és hallható legyen. Ezt a hónap végére már nagyon jól meg tudták valósítani. A visszarendezés még igényel némi segítséget. Az új tér új lehetőségeket rejt magában, és ezért fontosnak tartottam, hogy már az első alkalommal megtanuljanak egy relaxációs gyakorlatot. Az „Irkafirka” volt az első ilyen gyakorlatunk. A gyerekek könnyen megkedvelték, és ha kört alakítottunk, kérték is ezt a gyakorlatot.
A hála gyakorlása mindennapjaink részévé vált a hónap során, így gyakran fogalmaztuk meg hálánkat, és bevontuk a szülőket is ebbe a gyakorlatba. A hálakuponok és a boldogságórával kapcsolatos összes papírlap hónap végén hazakerült, és a szülők edukációjára is gondot fordítottam. Kértem, hogy szánjanak egy 10-15 percet a hazaküldött boldogságóra mappára, és értő figyelemmel hallgassák gyerekeik beszámolóját.
Nagyon örülök, hogy bevezettem osztályomban a boldogságórákat, és már várjuk a gyerekekkel a következő témakör újabb feladatait, élményeit.

Bódizs Anikó
a 3.a osztályfőnöke

Budapest, 2021.09.30.

Képek