„A hála gazdagság, a panasz szegénység.”

- Csoport neve: Kerteszek5
- Boldogi Berecz Antal Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (81 megtekintés)
A Boldogságóra foglalkozás témája: A HÁLA
A foglalkozás címe: „A HÁLA GAZDAGSÁG, A PANASZ SZEGÉNYSÉG”
Ajánlott életkor: 12 év
Osztály / Csoport: 6. osztály
Tantárgy / Ismeretkör: Életgyakorlat alapú alprogram – betakarítás az iskolakertben
Fő didaktikai feladatok: A tanulók ismerjék fel, hogy saját „gazdagságuk” tetteiken múlik!
Ismerjék fel, hogy a kert az egészséges élet és táplálkozás
lehetőségeit adja számukra!
Legyenek hálásak azért, amit a természet, a kert nyújthat számukra!
ismerjék és gyakorolják a hála kifejezésének eszközeit!
Tantárgyi / Foglalkozási átjárhatóság: természettudomány, ének-zene
Felhasznált források (tankönyv, munkafüzet, feladat- és szöveggyűjtemény, digitális tananyag, online források, szakirodalom stb.):
– Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke: Boldogságóra kézikönyv 10-14 éveseknek
– Bagdi Bella: Boldogságóra munkafüzet 10-14 éveseknek
– Bagdi Bella: Jól érzem magam https://www.youtube.com/watch?v=WiEPpCCMd38
Idő, perc Az óra/fogl. menete Módszerek, munkaformák Eszközök Megjegyzés
5 perc A téma bevezetése: Beszélgetőkör, frontális
– milyen jó dolog történt ma veled?
(pl. milyen finomságot tett be anya tízóraira? stb.)
Tanári közlés: fokozzuk ezt még egy jó dologgal.
Bevezető relaxáció
Napimádás * Kerti padok Az iskolaudvaron tartjuk a
foglalkozást
*BÓ kézikönyv 10-14 éveseknek,
35. oldal
8 perc A téma feldolgozása:
a) Tanári közlés: itt ülünk az iskolaudvaron, az iskolakert mellett. Ősz van, a betakarítás ideje.
A Nap és a kertünk földje sok finomsággal, egészséges terméssel, pozitív energiával örvendeztetett meg minket, gondoljuk át, mi mindennel az év során! Csoportmunka A szabadtéri tanteremben
Hálanap** rajzolása csomagolópapír **BÓ munkafüzet10-14
filctollak éveseknek, 15. oldal
3 perc A csoportok ismertetik a leírtakat.
5 perc b) Történet a háláról*** Tanári felolvasás BÓ kézikönyv *** BÓ kézikönyv 61. o.
Tanulói értő figyelem
2 perc Páros munka: A hála kimondása,
– Beszéljék meg egymással, ki melyik kifejezésének gyakorlása
szereplő bőrébe bújik, és fogalmazzák
meg hálájukat egymás felé!
– Beszéljék meg, hogy hogyan lehet
szavak nélkül kifejezni a hálát!
8 perc Tanári közlés: A történetben egy pohár tej életet mentett, a régi parasztembernek a föld adta a mindennapi
betevőt. A kertben megtermett minden élelem, nem vásároltak csomagolt terméket a boltban, természetesen
a környezetükkel harmóniában éltek. Imáikban naponta hálát adtak mindenért, amit a föld számukra megadott.
Páros munka: Minden pár kap egy cédulát
idézettel **** kinyomtatott cédulák ****BÓ kézikönyv
idézetekkel 10-14 éveseknek
58-59. oldal
– Beszéljétek meg társatokkal,
mit jelent az idézetetek!
Frontális munka:
Emeljünk ki egyet: „A hála gazdagság, a panasz szegénység.”
Az érintettek elmondják a véleményüket,
a többiek hozzátehetik a sajátjukat.
A tanulság megbeszélése: – a gazdagság és a szegénység
kétféle értelmezése
(fizikai, lelki)
– a hála boldoggá tesz!
2 perc d) tanári közlés: Egyéni munka: (választható) füzet esetleges kérdések megbesz.
otthoni feladatok – Írj a boldogságóra füzetedbe
10 dolgot, amiért hálás lehetsz.
– Írj egy hétig hálanaplót reggeli hálanapló ***** ***** BÓ mf. 10-14
éveseknek 20. oldal
5 perc Az óra lezárása: Beszélgetőkör: interaktív ****** BÓ kézikönyv 10-14.
– 1 dolog, amit tanultam tábla éveseknek 70. o.
– 1 dolog, amit gyakorlok
– 1 dolog, amit továbbadok******
4 perc zenés órazárás zenehallgatás, éneklés interaktív tábla Az óra ezen részére
visszamegyünk a
tanterembe
Bagdi Bella: Jól érzem magam c. dal
Mellékletek
• a kiosztandó feladatok, feladatlapok a tanulóknak / gyermekeknek szánt formátumban:
idézetek a BÓ kézikönyvből fénymásolva (lásd megjegyzés rovat), cédulákra felvágva
• a tervben megadott, nem saját feladatok pontos forrásának feltüntetése: lásd megjegyzés rovat
• a felhasznált szövegek, képek a forrás pontos megnevezésével: lásd megjegyzés rovat