Március, újra online…

LányokHáza.jpg

Mivel az első két osztályfőnöki órámat elvesztettem kötelező programok megtartása miatt (pl. Pénz7…), ezért lecsúsztam annak a lehetőségéről, hogy tantermi keretek közt tarthassam meg a boldogságórát. Tudom, hogy online is lehet ilyen jellegű foglalkozásokat tartani, de meggyőződésem, hogy nem hatékony. Mint ahogy az online tanulás sem ebben a korban.
(Osztályfőnöki órákat már tartottam online a tavalyi időszakkal ellentétben, de az első héten még sajnos nem sikerült szervezési okokból, és mert nem működött a Kréta. Így csak egyetlen óránk maradt erre, amit nagyon sajnálok; nem ehhez vagyok szokva.)
Az órát azzal kezdtük, hogy megkérdeztem őket, hogy vannak, hogy megy a tanulás, kapnak-e segítséget, tud-e rájuk napközben valaki figyelni. Sajnos nem mindenki tudott ekkor még részt venni az órákon, de aki ott volt, azzal megbeszéltük, ezeken túl azt is, hogy tanulás után mit csinálnak, mennyi időt töltenek a szabadban, illetve a családdal. Összegyűjtöttünk néhány dolgot, melyek örömöt okoznak nekik. Képet is kértem tőlük, mely egy ilyen helyzetben ábrázolja őket. Terveink szerint egy montázst kellett volna készítenünk belőle digitálisan, de idő és érdeklődés híján ez sajnos elmaradt. Később ezt az iskolában (offline módon) pótoltuk.
Ez után beszéltünk keveset a helyes testtartásról és a napi órabeosztásról is (tervezés), melyek bár más témákhoz tartoznak, jelen helyzetben fontosak az egész napos számítógép előtt ülés, a bezártság, a rendkívüli helyzet miatt.
A témát nem engedtem el, ugyanis az online oktatás után a kötelező olvasmánnyal folytattuk tovább az irodalom tananyagot, és amint eljutottunk a téma végéhez, és megnéztük A kis herceg c. animációs filmet, a következő osztályfőnöki órán megbeszéltük az ezzel kapcsolatos ajánlott feladatot. Ügyesek voltak, meg tudtuk beszélni, hogy miért egyforma minden ház, miben különbözik az idős ember háza, s hogy ők melyikben éreznék jól magukat. Nemcsak a színeket, hanem a természetközeliséget, az emlékeket, a személyes tárgyakat… is észrevették. Ez után külön a fiúk és a lányok rajzoltak 1-1 házat maguknak, melyen feltüntették, miket szeretnének egy ideális házba. A lányoké jobban sikerült, azt fotóztam le.

Képek