Örömvárunk

- Csoport neve: Csipet Csapat Őr
- Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (88 megtekintés)
A hónap témájának első boldogságóráját március 2-án még iskolai keretek között tudtuk megtartani. Az órát játékokkal indítottuk ( Napimádás, Virág nyílik, Ébresztő ritmus, Elnök-titkár). Majd összegyűjtöttük az öröm szó szinonimáit. Szófelhőt is készítettem, melyben szerepeltek a kulcsszavak és képek is. Ezt követően a Számomra öröm…játékot játszottuk. Itt mindenki elmondta, hogy kit milyen öröm ért hétvégén, az adott napon az iskolában, vagy az előző órai örömkereső sétán. Öröm volt hallgatni őket, hogy az egyszerű, hétköznapi dolgok is rengeteg apró, boldog, örömteli pillanatokat tartogattak számukra. Majd a táblánál összekötötték az érzékszervekhez köthető kellemes dolgokat. Folytatták a megkezdett mondatokat is: Hálás vagyok a kezemnek…, a fülemnek…, a szememnek…, az orromnak…, a számnak! Ezután 4 csoportban dolgoztunk, közben szólt a hónap dala is. Minden csapatkapitány kihúzott egy évszakot, és összegyűjtötték az évszak örömforrásait. Írtak, rajzoltak, képeket ragasztottak. A beszámolót követően minden csapat néhány mozdulattal bemutatta, hogy abban az évszakban mit szeretnek a legjobban csinálni, a többi csapatnak pedig ki kellett találnia a tevékenységet. Az óra végén egy általam készített PPT-t néztünk meg, mely az 1. osztályos örömforrásainkat mutatta be. Nagy élvezettel kuporodtak az interaktív tábla köré, határtalan mosolyt csaltam az arcukra. A zárókörben mindenki pozitív szókártyákat kapott (ölelés, mosoly, játék, kézfogás…). A szavak közül választhattak, majd megajándékozták társukat egy másik szóval. Kaptam egy…, adok egy…! Útravalóul minden gyereknek olyan ötleteket adtam át, melyek kipróbálása örömet okozhat számukra. A jóhangulatú órát játékkal ( Zsipp-zsupp), mint örömforrással zártuk. A hónap többi alkalmait sajnos már online keretek között végeztük:
1. Lerajzolták saját boldogság örömvárukat, melyet apró örömeikkel díszítettek.
2. Szívecskéket készítettek, amelyre írtak, rajzoltak valamilyen kedvességet, amit átadtak a családtagjaiknak.
3. Rövidfilmet néztek meg a segítségnyújtásról. Megbeszéltük, hogy mi a mese tanulsága. Olyan saját élményt is mondtak, amikor segítséget nyújtottak valakinek.
4. Láss! Hallgass! Érezz! Tapints! Séta a természetben. A természet apró, csodálatos szépségeinek észrevétele.