Apró örömök

Dia1.jpg

Az apró örömök élvezete
1. Relaxációs gyakorlat: „Ásítás-fújás”

2. Megbeszélés
Összegyűjtjük, milyen apró örömök érték ma a tanulókat, mi okozhat apró örömöt, mi mindennek örülhetünk egy nap során.

3. Idézetek (Tk. 192-194.)
A tanulóknak kivetítek egy-egy idézetet képernyőmegosztással, majd elmondják, hogy mi jut eszükbe róla.

4. Megkérem a tanulókat, hogy tekintsenek ki az ablakon, menjenek ki az udvarra, az utcára és amit szépnek látnak, meséljék el, fotót is készíthetnek róla. Majd megbeszéljük, mit találnak szépnek, mit jelent élvezni a pillanatot.

5. Milyen örömforrásokat köszönhetünk az érzékszerveinknek?
A tanulók olyan apró örömeket mondanak, amelyeket a hétköznapokban bármikor átélhetnek érzékszerveik segítségével. Én mondom az érzékszervet, ők az örömöt.

6. A tanulók felírnak 7 dolgot, külön papírlapokra, amitől boldognak érzik magukat, majd egy tasakba teszik őket. A hét minden napján egyet ki kell húzniuk és megvalósítani. A következő órán megbeszéljük, hogyan sikerült megtenni.

7. Bagdi Bella: Imádok élni c. dalának meghallgatása, éneklése

Képek