„Gondolkodj, higgy, álmodj, és merj!”

- Csoport neve: Az 2.a kis csodái
- Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (78 megtekintés)
Miközben szorgalmasan tanulgattuk az új szerzeményünket, a Békességem című dalunkat, a hónap dalát is többször meghallgattuk.
Relax zenére ellazultunk, mint a leeresztett léggömb.
A Gumiemberkét, másképp:– mint gumiabroncsot felfújó ember sokx szoktuk játszani. A gumiabroncs vagy kidurran vagy leenged. Hasonlóan, mikor a zsák búzát kirágja a kisegér.
A királylány, királyfi , sárkány játék nagyon tetszett nekik,mert a hasonló Kő,papír,olló játékot is gyakran játsszák.
5leteltünk:–Módszereket, megoldásokat, lehetőségeket kerestünk, amik segítenek, segíthetnek egy-egy stresszes, szorongós helyzetben megnyugvásra, feloldódásra :
Munka, amit szeretünk vagy Meditálás.
Egyesség. Kompromisszumok keresése a megoldásra.
Gördülékenység. Alkalmazkodó képesség.
Közös munka, közös éneklés = közösség varázsa
Ügyesség
Zökkenőmentesség.
Dáridó…….jókedvre biztatás.
Érzelmek kifejezése
Soha ne add fel! SIKER!
Ezt követően a Megküzdési stratégiák hónapjában a következő feladatokkal foglalkoztunk:
• A bugyelláris, a pipa meg a süveg (Luxemburgi mese) feldolgozása a Boldogságóra munkafüzet alapján.
• Sakkos osztály lévén megnéztük a Polgár lányok küzdelemmel teli életét. Az életrajz után közösen megbeszéltük, átbeszéltük, hogy az apuka Polgár László milyen stratégiákat épített fel, hogy megmutassa, hogy bárkiből lehet zseni, ha kitartóan, keményen dolgoznak. Tulajdonképpen sok tekintetben az árral szemben úsztak, egy olyan sportban szerette volna lányait érvényesíteni, ahol a nők nem voltak elismerve, a sakk a férfiak sportja volt. Küzdött az akkori kor szellemével, nézeteivel, valamint az emberek negatív véleményével. Nem nézték jó szemmel, hogy lányai nem járnak iskolába, nincs gyerekkoruk, stb…
• Labirintus. A gyerekek kaptak egy útvesztőt, ahol az út vége a kitűzött céljuk volt. Az útvesztőben meg kellett keresniük a helyes utat. Rádöbbentek, hogy ez nem is olyan egyszerű feladat, sokszor ütköztek falba, aminek következtében másik utat kellett keresniük. De végül boldogan mutatták a megtalált utat.
• Képregényt készítettek a tanulók, ahol a hős valamilyen problémával találta szemben magát, de végül megoldotta a helyzetet. Nagyon-nagyon élvezték, hogy ők találhatnak ki történetet és rajzolhatják meg.
• Bölcsességek. A mondatokban a bölcsességek összekeveredtek, a tanulók feladata az volt, hogy szín szerint keressék meg a helyes mondatokat. Ezeket a bölcsességeket egyenként megbeszéltük, a saját életükből is kerestek példát!
( Minden ösvényen vannak tócsák. A harag rossz tanácsadó. Ha egy problémát kimondasz, félig már meg is oldottad. A nagy teher is könnyű, ha sokan emelik. A fájdalom elkerülhetetlen, a szenvedés rajtunk múlik.)
Sok dologgal megküzdöttünk és sok dologgal gazdagabbak lettünk………….