Itt a farsang áll a bál

- Csoport neve: sünicsoport1
- AKÁCLIGET ÓVODA NYÍRACSÁD
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (75 megtekintés)
Hatodik hónapba érkeztünk, a hónap témája a megküzdési stratégiák Óvodánkban a február első két hetében a farsangolás volt az aktualitás. Több alkalommal is versenyjátékokat szerveztem a gyerekeknek.A hét végig erről szólt. Építettünk tornyot a gyerekekkel, műanyag poharak felhasználásával. A tornyot megbeszélt szabály szerint kellett felépíteni, a poharakat úgy kellett egymásra rakni, hogy fedjék egymást a felborulás elkerülése érdekében. A torony öt egymásra épülő sorból állt. A poharakat lentről felfelé haladva rakták egymásra. Az alsó sor öt, a második sor négy, a harmadik sor három, a negyedik sor kettő, a legfelső sor egy pohárból állt. Egy gyereknek 15 pohárból kellett tornyot építeni úgy, hogy az megálljon, és ne boruljon el. Egyszerre négy vagy öt gyerek vett részt a játékban, egymás ellen versengve. A többiek szurkoltak társaiknak. A gyereknek nagyon megtetszett a torony építés,önállóan is kezdeményezték több napon keresztül újra és újra építették, ha elborult kezdték előröl. Egyre ügyesebbek voltak, céljuk, hogy minél több pohár felhasználásával, minél magasabb tornyot építsenek. Az építés nagyfokú koncentrációt, odafigyelést, kitartást, türelmet, szem-kéz koordinációt, ügyességet igényelt.
Újabb versenyjáték volt a bolingozás,meghatározott pohártornyot kellett eltalálni, bizonyos távolságból, színes műanyag labdákkal. A győztes az volt, aki a legtöbbet eltalálta és leütötte az asztalról.
Újabb versenyjáték, a poharak elszállítása egyik pontból a másikba. A poharakat csak úgy lehetett elszállítani, hogy kézzel nem szabadott hozzá érni. A légömböt a pohárba helyezve felfújni úgy, hogy a poharat megtartsa és így elszállítani az asztal egyik végéből a másikba.Az volt a győztes, aki a leghamarabb elvitte az asztal túlsó oldalára az öt poharat .Egyszerre két gyerek játszotta, a többiek szurkolhattak a versenyzőknek.
Léggömb fúvó versenyt is rendeztünk, megelőzte a gyakorlás.Mikor kiderült, hogy nem igazán tudnak a gyerekek lufit fújni, több napon át gyakoroltuk ezt.
A következő játék a gyöngyök felfűzése makaróni tésztára. A tészta függőlegesen helyezkedett el, gyurmába volt bele állítva, ez biztosította a stabil helyzetet. Egyszerre több gyerek is részt vehetett a játékban, a versenyt az nyerte, aki a leghamarabb felfűzte a tésztára a gyöngyöket. Fejlesztette a szem-kéz koordinációt, finom motorikus képességet, kitartást, figyelmet.
A tornateremben is szerveztem, ügyességi és versenyjátékokat, célom az volt, hogy a gyerekek önként és örömmel vegyenek rész a tevékenységben.
A versenyjátékok során megtapasztalhatták, hogy milyen az egymás elleni küzdelem, a versengés, a győzelem, a siker az elismerés. A játékban résztvevők elismerést, jutalmat, dicséretet, kaptak. Az első helyezettek sikerélményhez jutottak, az utolsó helyezetteknek el kellett fogadniuk, hogy most nem ők győztek. A játék a kudarctűrő képességüket is próbára tette. .A játék során különböző érzelmi megnyilvánulások látszottak a gyerekek arcán, gesztusain. Öröm, vidámság, boldogság, felszabadultság ,feszültség, izgalom, az indulat, szomorúság, düh, bánat.
A boldogságvár hatodik lépcsőfokára felkerült a megküzdési stratégiák jelképe.