Megküzdési stratégiák – Debrecen-Ifjúság Utcai Óvoda Hétszínvirág Tagintézménye 4031 Debrecen Angyalföld tér 4
- Csoport neve: golyahir hetszinvirag
- Debreceni Hétszínvirág Sport Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (155 megtekintés)
Az hatodik téma a megküzdési stratégiák volt a boldogságóra keretében, melyet heti tervnek megfelelően valósítottam meg. Cél, feladatrendszer: A gyermekek nézzenek szembe- felnőtt segítségével – a nehézségekkel, kudarcokkal, konfliktusokkal, problémákkal. Hatékony módszerek tanítása a stressz, és indulat kezelésre! Kiemelt fejlesztési terület: : stressz, konfliktus- indulat kezelés, kudarctűrő képesség fejlesztése, együttműködési, alkalmazkodó képesség fejlesztése. Hétfőn a kezdő relaxáció után beszélgetést kezdeményeztem a gyermekekkel az adott témában. „Mit érzel ha feszültnek, idegesnek érzed magad?”„ nem merek megszólalni, tördelem a kezemet, hevesen ver a szívem” „Hogyan lehetne ezt oldani? Mit csinálsz ilyenkor? ”, „sírok, beleütök a párnába, toporzékolok, kiabálok, földhöz verem a játékot, énekelek, tv-t nézek, játszom, rajzolok stb. Nagyon fontos a megelőzés! Nagyon fontos, hogy mi felnőttek engedjük gyermekeinket sokat kötetlenül, szabadon mozogni! Önmegnyugtató tevékenységek: festés, rajzolás, színezés, gyurmázás, gyöngyfűzés, kirakó stb. Koncentrált figyelmet igénylő társasjátékok, kártyajátékok, építőjátékok stb. A mesék világa, a rajzolás, festés, gyurmázás,a szabad szerepjátékok mind azt a célt szolgálják, hogy a gyermek megismerje a világot, és megpróbálja a feszültségeket feldolgozni. Hatékony a stressz oldásra a légzési technikák: lassú légzés, hasi légzés. Izmok feszítése, ellazítása, testmozgás, figyelem elterelése. Adjunk lehetőséget arra, hogy olyan játékot válasszanak, ami önfeledten boldoggá és szabaddá teszi őket. Erről is beszélgettünk a gyermekekkel. Stressz labdát készítettünk lufiból, és lisztből. (izmok feszítése, ellazítása). Következett a kedvenc játékunk kiszabadítása- bátorságpróba. Több kisszéket fonallal körbetekertem, így egy hatalmas pókháló lett. Ha kijutottak a labirintusból, a cél előtt mindenkinek el kellett mondania egy verset, s így kaphatták vissza a játékokat. Következett Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséje. Ezt a mesét, a déli, pihenő idő előtt is mindennap elolvastuk. Kedden a meséből kiindulva tűzokádó sárkányt barkácsoltunk, majd a tornateremben akadálypályát hoztunk létre a mese keretének megfelelően. Szerdán B.B: Ellazulni jaj de jó című zenéjét hallgattuk meg, a zene szövegének megfelelően mozgássorokkal kiegészítve. Ezután ismét kézműves tevékenységet folytattunk. A sárkány várát rajzoltuk, színeztük ,vágtuk, ragasztottuk, kiegészítve királylánnyal, királyfival. Csütörtökön a nagy mozgás keretében ismét újabb akadálypályát készítettünk, majd következett a „hajótörés”, és a „cápatámadás” játék. A gyermekek önfeledten játszottak! Pénteken a gyermekek rajzokat készítettek arról, hogy hogyan jelennek meg az arcukon különböző érzelmek. Ezután szabadon választott mondókán kellett ezt bemutatniuk. Ismét meghallgattuk az „Ellazulni jaj de jó”című zeneszámot. A hetet vidáman, önfeledten zártuk, mint minden „Boldoságóra” hét után.