Megküzdési stratégiák

IMG_2021-02-25_21-18-33.jpg

Cím: Megküzdési stratégiák
Helyszín: online tér
Időpont: 2021. 02. 18.
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert

Kollégistáink az életükben sok helyzetben találkozhatnak majd olyan eseménnyel, amikor a megküzdési képességük fontos lesz, hogy „boldogan” vegyék az akadályt. Ez a foglalkozás ehhez kívánt az elméleti háttér áttekintésével segítséget adni.

A digitális oktatás nyújtotta lehetőségeken belül egy általam összeállított PPT-t – benne feladatokkal – küldtem el (Google Classroomon) az érintett tanulóknak. Ezeknek a feladatoknak a visszaküldésével vált teljesítetté a „foglalkozáson való részvétel”.
Mivel a tanév első digitális csoportfoglalkozásain már kicseréltük egymással gondolatainkat az “újévi fogadalmak” kapcsán célok eléréséről és azok megvalósításáról, a célhoz vezető úton való nehézségekkel való megküzdésről, így ezt a foglalkozást az előzetes ismereteikre építve építettem fel, vezettem.
A megküzdés fogalmi hátterének megismerése volt az első feladatuk – értelmi és érzelmi ráhangolásként –, majd Lazarus és Launier (1978) kétféle megküzdési formáját (probléma-, és érzelemközpontú) ismerhették meg.
Ezek után még bővítették ismeretüket Lazarus és Folkman (1986) további nyolcféle megküzdésre jellemző stratégiájával. Mindezekkel feladtuk is volt a későbbiekben.
Feladatul kapták:
– Határozzák meg, mit gondolnak, annak ellenére, hogy a megküzdés negatív érzést kelthet bennünk, miért és hogyan tehet minket boldoggá?
– A megismert megküzdési módok közül melyiket, melyikeket használják problémahelyzet során?
– Milyen építő relaxációs gyakorlatokat ismernek, amivel enyhíteni lehet a mindennapi stresszt?

Szép, igényes munkákat kaptam vissza a tanulóktól. Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.

Készítette: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár

Képek