A célok kitűzése és elérése

4-6.jpg

A januári hónapban a boldogságóra keretein elül -A célok kitűzése és elérése- című témát dolgoztuk fel testnevelés óra keretein belül a gyerekekkel.
Első feladatként a gyerekek a „Kezdőbetűk” című feladatot valósították meg kicsit módosítva az eredeti feladaton. Először is mindenkinek ki kellett raknia a neve kezdőbetűit tornaszerekkel. Nagyon kreatív és ügyes megoldások születtek. Ezután a kirakott kezdőbetűkkel kellett egy-egy olyan szót találniuk, melyet szerettek volna elérni, megvalósítani a következő félévben. Ezek többségében tanulással, sporttal és szeretteikkel kapcsolatosak voltak.
A második feladat a „Kártyák” című feladat volt, melyet szintén kis módosítással hajtottak végre a gyerekek. Jómagam otthon készítettem el nekik a kártyákat, melyeken szerepeltek az eredeti feladatban lévő mondatok. E mellé még szimbólumokat is raktam a kártyákra, és mindegyikből két példányt készítettem. Ezeket a kártyákat az órán kiraktam összekeverve és lefordítva. A gyerekeknek párokba kellett állniuk, a pár egyik tagja volt a lefordított kártyáknál, míg a másik tagja az indulóvonalnál. Maga a kártyák megszerzése volt az első része a feladatnak. Az indulóvonalnál lévő gyereknek a kártyához kellett futnia, ahol párja koordinálta, mely kártyákat fordítsa fel. Ha sikerült ugyan azt a két kártyát felfordítani, akkor szerezték meg azokat. Ezáltal minden párnál más-más kártya volt végül, más-más mondattal, melyet egyesével meg kellett válaszolniuk. Mindenki kapott pár perc gondolkodási időt, hogy alaposan átgondolja a választ. Eleinte kicsit félve válaszolták meg a mondatokat a gyerekek, de hallván minél több társuk válaszát, egyre jobban megnyíltak társaik előtt.
A harmadik feladatnál a „Ha egy kincs lennék” című feladatot valósítottuk meg. Mindenki a már meglévő párjával maradt, és úgy válaszolták meg milyen kincs lennének, ki tudna róluk, milyen messze vannak ettől a kincstől. Ezt követően pedig az osztály előtt válaszolta meg mindenki egyesével a következőt: Képzeld el, hogy ma lefekszel és az éjszaka csoda történik. Ha holnap felkelsz, miből venné észre a környezeted, hogy bekövetkezett a változás? Mit hallana, látna, tapintana, érezne…? Nagyon tetszett ez a feladat a gyerekeknek, nagyon jó és kreatív válaszokat is hallottunk, több mókás válasz is elhangzott, ezért nagyon jó hangulatú volt ez a feladat.
Jó volt látni, hogy a gyermekek ténylegesen elgondolkoztak elérendő céljaikról, és hogy mindezeket fel merték vállalni társaik előtt. Nagyon jó hangulatban telt az óra, így sikernek könyvelhető el ez a boldogságóra is.

Képek