Osztálytesók
- Csoport neve: Icus
- Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (250 megtekintés)
A jó cselekedetek gyakorlása.
A téma a karácsony ünnepkörhöz remekül beilleszthető volt. Fotó és videó nem sok készült. Ám hiszitek vagy sem, amikor egy-egy igazán jó feladatot meg tudtunk valósítani, az nem volt félbe szakítható, és nem volt megzavarható. Sem fotózással, sem videófelvétel készítésével. Tudom, hogy mennyire fontos a dokumentálhatóság. De vannak pillanatok, amikor tanítvány és pedagógus is átszellemül… S azt hiszem, a mi küldetésünknek ez a célja, hogy amit közvetíteni szeretnénk, az valósan célba érjen.
A témákhoz tartozó dalok, a zenehallgatás elengedhetetlen része nemcsak a boldogságóráinknak, hanem napjainknak is. A gyerekek már közösen énekelve várták társaikat a terembe belépve. Mosolygós, vidám hangulatot adva a nap kezdésének.
A hónap és az advent kapcsán a gyerekek kedves/jó cselekedeteikkel ajándékozták meg egymást. Például segítettek kipakolni egymásnak. A később érkezőknek elmondták, ha lemaradt valami fontos információról. Ha valaki testnevelés órára lassabban öltözködött, a segítségére siettek…
S mivel mással jót cselekedni kapcsolatok kialakítása és ápolása nélkül nem lehet, az osztályközösségünk is sokkal jobban működik. A gyerekek tudják, számíthatnak az „osztálytesókra”, s a tanító nénijükre. S a társas kapcsolatokra, a jó kapcsolatokra a mai világunkban főleg nagy szükség van.
A hiányzó és beteg gyerekeket a szüleik által vontam be a témánk feladataiba. A jelenlévőkkel többször eljátszottuk a Mit hoztál ma? című feladatot. A Vigyázz az egészségedre! feladatban a kis elsőseimmel inkább szájmaszk minta tervet készítettünk. Az adventi időszakban sokat beszélgettünk arról, hogy otthonukban, nagyszüleiknél milyen jó cselekedeteket vihetnek véghez. Madáretetőket készítettünk és helyeztünk el iskolánk területén. Valamint a betegeink otthon a szüleikkel az otthonukban. Záró köreinkben a gyerekek értékelték önmagukat és egymást is. Az adventi zsákocskáink jócselekedet kártyákat is rejtettek magukban. Azok a tanulók, akik már tudnak olvasni, segítettek társuknak a felolvasásban. Fejezd be a mondatom játékunkban a Pozitivity ráadás feladatot váriáltam meg. Amiben csak lehet részt vettem, hiszen minta vagyok mindenféle szempontból számukra. Valós és hiteles, s ők leképezik cselekedeteim, tetteim az egymáshoz való kapcsolatukban. Játékainkban, a feladatok megoldásaiban, beszélgetésekben szívesen vettek részt. Úgy éreztem őszinték is voltak, s örömmel csacsogták a szünetben ez az óra is milyen jó volt♥️!