Az alkotás közösségi ereje

20201111_121521-1.jpg

A novemberi hónap a kapcsolatok fogalmát öleli fel. A hatodikos csoportot találom a legalkalmasabbnak a Boldogságóra Program teljesítéséhez, ugyanis egy eleven, közreműködő, életvidám kis közösség, ugyan kevés taggal. Pontosan emiatt, családiasabb is az óra.
A feladatokat 2 órán keresztül végeztük. Az 1. órában közös alkotást kellett létrehozniuk nonfiguratív ábrázolásmóddal. Nem is maga az elkészült mű, hanem az alkotás folyamata volt számukra és számomra is fontos. Élvezték a krétában rejlő lehetőségeket, együttműködtek, ami a feladat lényegi eleme.
A 2. órában már nagyobb hangsúlyt kapott az „én” szerepe. Saját monogramot terveztek, amelyet végül a térbe is kiemeltünk. Hengereket hoztak létre, majd a folyamat végén közös kompozíciókkal, játékosan helyezték el gyakorlatilag saját magukat a térben. Érdekes volt megfigyelnem ki, hova helyezi saját magát, hogyan képesek az osztályközösségben létrejött kapcsolatokat szimbolikusan ábrázolni.

Képek