Boldogság szív és Jó hírem van

IMG_1301.jpg

Nagy lelkesedéssel kezdtünk hozzá a gyerekekkel a november havi feladatok feldolgozásához. Nagyon sok olyan játékot játszottunk, amelyben szerepet kapott a barátság és a társas kapcsolatok. Minden reggel érkezéskor elmondták a napi jó híreket, amely egy személyes beszélgetés volt, amely a jó hírek elmondása után élménybeszámolóval is társult. A hónap végén azok a gyerekek is szívesen beszámoltak az élményeikről, akik korábban tartózkodóak voltak. Előre elkészítettem a kis kártyákat, amelyen a dátum és a jel szerepelt, majd felírtam amit a gyerekek elmondtak nekem. Ők helyezték el a kis dobozba, amely a hónap végére meg is telt. A negyedik hét végén egy kis játékkal zártuk le a „Jó hírem van feladatot”. Mindenki húzott egy kártyát, azt felolvastam, aki magára ismert, hogy ő mondta, az jelezte és elmondta, hogy mire emlékezett abból amit mondott. Jó memória és emlékezet fejlesztő játék volt lezárásként. Ebbe a feladatba bevontam a szülőket is, miután a személyes beszélgetésre sajnos nincs sok lehetőségünk, a csoportunk facebook oldalán egy játékra invitáltam őket is. Mindennap kiírtam az oldalra néhány jó hírt, amit ha felismertek, hogy az ő gyermekük mondhatta, akkor azt jelezték. Ez olyan jól sikerült, hogy egymás között, de nyilvánosan megbeszélték a történeteket. Több család életébe bepillantást nyerhettünk és ez a feladat a szülőket is közelebb hozta egymáshoz.Nagyon jó érzés volt, amikor elismerő szavakat kaptam tőlük, hogy ez milyen jó ötlet volt, örültek a kezdeményezésemnek. A barátság szív is elkészült. Együtt ragasztottuk fel a szívecskéket. Az egyik kislány ötlete volt, hogy ragasszunk fel kicsi szíveket is, hogy az legyen egy száj, ami mosolyog, az ő szavaival élve ” A mi csoportunkban mindenki mosolyog, akkor a szívünknek is kell!” Elmondták kinek ki a barátja, miért szereti. Összekötöttük ezeket a szíveket és beleírtuk azokat a gondolatokat, ami elmondtak egymásról. A hiányzó gyerekek szívecskéje üresen maradt, de beszélgettünk róluk is, nagyon jól ismerik egymást a gyerekek, mert meg tudták nevezni kinek ki a barátja. Az elkészült munka a csoportszobánkat díszíti. A hónap dala kedvence lett a gyerekeknek. A hónap meséjét is meghallgatták, voltak akik játékidőben többször is bábozták, érdekes történeteket adtak elő. Minden tevékenységünkben előtérbe kerültek a baráti kapcsolatok. A társas kapcsolatok téma feldolgozása mind a gyerekek, mind a szülők körében megvalósult!

Képek