Barátság – ujjlenyomat

- Csoport neve: Meseorszag1
- Materská Škola s vyučovacím jazykom maďarským - Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (68 megtekintés)
Boldogságóra
Dátum: 2020.11.26.
Aktivitás: Barátság- ujjlenyomat
Korcsoport: 5-6 évesek
Szervezési forma: egyéni és frontális
Eszközök: feladatlap, színes ceruza, mesekönyv, képek, rajzlap, tempera, CD
Megvalósítás:
– A Boldogságórát egy relaxációs gyakorlattal kezdjük „Medve vagyok és cammogok”.
– Körbe állunk a szőnyegen, majd körbe járunk, mint a medvék, a medve cammogást gyakorolva.
– A relaxációs gyakorlat után körbe ülünk a székeken és beszélgetünk a barátság szó fogalmáról. Ezt követően mindenki feláll a széke előtt, majd leül a barátja mellé. Ez után elmondjuk, hogy ki- kit választott, és miért a barátja.
– A gyerekek az asztalhoz ülnek és mindenki kap egy feladatlapot, melyre a virágnak annyi virágszirmot kell rajzolni, amennyi barátjuk van a csoportban. Mindegyik virágszirmot más- más színre festjük.
– Ez után elmesélem nekik a „A tavaszi ébresztő” c. mesét, amelyet meg is beszélünk. Miután megbeszéltük a mesét, négy csoportot alkotunk, mindegyik csoport kap két képet (Az ébredő mackó és barátai), amelyen meg kell keresniük a különbségeket és bekarikázni. Miután mindenki megoldotta a feladatot, közösen is felsoroljuk a hibákat a képen.
– A feladatok megoldását követően egy közös papírra elkészítjük a csoport barátság- ujjlenyomatot. Mindenki választ egy tetszőleges színt és a közös papírra elkészítjük az ujjlenyomatokat. Ha megszáradt, mindenki a saját ujjlennyomatából, saját fantáziája alapján egy ábrát készít.
– Végezetül a Boldogságórát Bagdi Bella- Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalának meghallgatásával zárjuk.