Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Varazstukor3
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (163 megtekintés)
Az óra célja: érzelmi intelligenciafejlesztés, gondolkodásfejlesztés, problémakezelés, kreativitás, személyiség fejlesztése, pozitív gondolatok egymás és a világ iránt.
Felhasznált irodalom:
Boldogság tankönyv 6-10 éveseknek (Bagdi Bella, prof. Bagdy Emőke, Dobrova Zita)
Boldogság munkafüzet 6-10 éveseknek (Bagdi Bella, prof. Bagdy Emőke, Dobrova Zita)
Kádár Annamária: Lilla és Tündérbogyó (30 érzelmi intelligenciafejlesztő mese)
Az óra elején a cél a nyugodt, derűs légkör megteremtése volt. Nyújtómozgás ráhangolással.” Mekkora a Nap?” Bagdi Bella CD hallgatása és éneklése.
Beszélgettünk a napjukról. Mi volt jó hatással rájuk, miért.
Mi az, ami őket meg tudja nevettetni? Nevettető versenyt rendeztünk. Mindenki arckifejezéssel megmutatta, milyen napja van ma.
Optimista szó megbeszélése – jelentése szótár alapján./ Optimista nem önámító, hanem derűlátó. Mindenben meglátja a jót. Hisz a holnapban, a pozitív eredményben./
Tükörbe/papír/ rajz készítése volt a feladat, amibe ha belenézel, mindig vidám leszel. Ennek ragasztása csomagolópapírra. Díszítés osztályteremben!
Befejezésként levezető elmélkedés következett. Értékelés befejezésként. Javasolt olvasmány: Kádár Annamária: Lilla és Tündérbogyó