Tanítsd úgy a gyermekeket, hogy a nehéz helyzetekben, a kihívásokban is képesek legyenek meglátni a jót, a szépet és a lehetőséget!

- Csoport neve: MargarétaArló
- II. sz. Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (81 megtekintés)
Az optimizmus hónap témáját 4 napon keresztül dolgoztuk fel. A csoportban a nagycsoportosok által nagyon jól sikerült a hét, a kis csoportos gyermekek is mindig részt vettek a feladatokban, de nekik még nehéz volt ezt a témát megérteni.
1. napon A fogalmak tisztázása volt a legnagyobb kihívás, de példákon keresztül sikerült rávezetnem őket a lényegre. Az optimista gondolkodást- a pozitív gondolkodást- gyereknyelven a jól gondolkodni jeligével láttam el.
Kipróbáltuk a tükör játékot, érdekes volt látni hogy a gyerekek mit tartanak magukban fontosnak.
A beszélgetés során nagyon mély dolgok is a felszínre törtek több gyermekből is, ami számunkra nagy figyelemfelkeltő hatással bír majd a továbbiakban.
Bezzeg Andrea meséje Tódiról, a kis süniről és a varázsszemüvegéről nagyon nagy sikert aratott a hét folyamán, sokszor el kellett mesélnem. A gyerekek beleképzelték magukat a törpe szerepébe és átérezték a süni érzéseit, nagyon jó volt látni, hogy képesek empatikusnak lenni. Végül pedig kiszínezték Tódi házát.
2.napon ismét elmeséltük a mesét 2x, majd megbeszéltük hogy ők is elfogják készíteni a saját varázsszemüvegjeiket. A mese után megpróbáltunk közösen megfogalmazni optimista gondolatokat, és eljátszottuk Boldog Blanka és Szomorú Szilárd játékát. A gyerekek először érdekes volt nagyon félve kezdték el egymást felvidítani, de a játékot többször elpróbáltuk és a végére már nagyon élvezték. Ezután meghallgattuk Bagdi Bella : Pozitív gyerek dalát a gyerekeknek nagyon tetszett és táncoltunk rá. Majd mindenki elkészítette a saját varázsszemüvegét, flitterekkel díszítve.
3.napon a csoportba érkezett Meseországból egy éles szemű sólyommadár. Aki a világon képes meglátni a jó dolgokat. A gyerekek körben ültek beszélgetőkört alakítottunk és aki szerette volna odarepült hozzá a sólyom és elmondhatta, hogy ő mit látott a sólyom szemével. A gyerekek nagyon élvezték, az általam varrott kis madár nagy sikert aratott. Ezután közösen megbeszéltük milyen értékeink vannak, elkészítettük az értékeink fáját közösen, minden kisgyermek választhatott 2-2 virágot, amit az általa gondolt 2 legértékesebb értékéhez ragasztott fel. Majd a nap zárásaként kiszínezhette mindenki a saját sólyom madarát.
4.napon a gyerekekkel közösen megbeszéltük mi az ellentét fogalma, kicsit nehezebben értették me,g mint gondoltam. Ezután példákon keresztül beszélgettünk optimista és pesszimista gondolatok megfogalmazásával. Ezek után a gyerekek elétettem többféle smilefejeket, amelyek szomorú és vidám arcokat fejeztek ki. A gyerekeket megkértem, hogy válasszanak egyet, amilyen érzést éppen éreznek és mondják el, hogy miért azt választották, a gyerekek őszintén megnyíltak és elmondták az érzéseiket. Ezeket a fejeket ki lehetett színezni a nap végén, de mielőtt színeztek volna kitettem nekik egy kisebb és nagyobb tök fejet, ezeket ők díszíthették ki szemmel, orral és szájjal. Kisebb és nagyobb méretűek voltak, összehasonlításokat végeztünk, számlálgattunk, csoportosítottunk. Ezek után pedig félbe vágott tököket kellett összepárosítaniuk. Majd felhelyeztük a Boldogság várunkra a hónap jelképét.
A hetet nagyon jól sikerült lezárnunk a gyerekek örömmel gondoltak vissza a feladatokra.
Jövőhéten még kolléganőm a tökös hét keretében elkészíti majd a gyerekekkel a csoportunk optimista tökfejét 🙂