A testmozgás gyakorlása

Boldogságóra_testmozgás-4.jpg

Május a testmozgás hónapja volt, amit szintén távoktatásban, a szülők hathatós közreműködésével valósítottunk meg.
A feladatok összeállításánál nem csak az értelmi akadályozottságot, hanem az egyéb társuló betegségeket, a Down szindróma meglétét is figyelembe kellett vennem a csoport egyes tanulóinál, ezért differenciált, egyéni feladatokat küldtem el a szülőknek és gyermekeiknek.
Az iskolában a testnevelő kolléganő elmondása szerint nehéz mozgásra motiválni az osztály néhány tagját. Ezért motivációként és bemelegítésként egy zenével összekötött feladatot kerestem elő, hiszen a zenét mindenki nagyon szereti. A „LippoZoo sárga és zöld medve” feladatát hívtam segítségül, amit a videók tanúsága szerint nagy koncentrációval és képességeikhez mérten ügyesen végeztek el a fiatalok.
A feladatok között szerepelt kinek-kinek az otthoni lehetőségeihez és egyéni képességeihez mérten az ágyazás, törölköző állatkák készítése, kertészkedés, kutyasétáltatás, trambulinozás, mozgásos dobókocka készítése és a vele való játék, kedvenc mozgásformák számba vétele, amit egyedül, a szülőkkel vagy a testvérekkel szeretnek elvégezni.
Végezetül Bagdy Bella „Jól érzem magam” című dalának meghallgatásával, a dalban előforduló mozgásos feladatok megvalósításával zárult a májusi foglalkozás.
Arról, hogy a csoport tagjai mennyire érezték jól magukat a feladatok végzése közben, a képek tanúskodnak. 🙂

Képek