Megküzdünk a sárkánnyal

- Csoport neve: Ovis csoport
- Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzat Hódmezővásárhelyi Egyesített Óvoda Pál Utcai Tagintézménye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (85 megtekintés)
Ebben a hónapban a megküzdési stratégiákkal ismerkedtünk amit több tevékenységen keresztül valósítottunk meg. Elmeséltem a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Az aranykulcs című meséjét majd megbeszéltük, hogy milyen próbákat kellett kiállnia a királylánynak. Visszavezetésként mozgásos játékban próbáltuk ki milyen könnyű/ nehéz lehet kijutni egy igazi labirintusból.
Másnap komplexebben jártuk körül a témát. A tevékenységet az előző hónap dalának eljátszásával kezdtük. Bevezetésképp Dóra elmesélte nekünk mitől lett ma nagyon mérges, majd összegyűjtöttük a gyerekekkel, hogy ők mitől szoktak mérgesek lenni. Elmondtam, hogy ismerek egy kisfiút, Irgum burgum Boldizsárnak hívják, aki ha valami nem úgy sikerül ahogyan eltervezte állandóan dúl fúl mérgében. Eljátszottuk mit csinálhat ilyenkor Boldizsár (Fújtatás, csapkodás, hajtépés, toporzékolás, befeszülés-lazítás). Ötleteltünk mit kellene tennie, hogy megnyugodjon? Eszükbe jutott pl: oda bújni anyához, kiabálni, futni stb. Kipróbáltunk stresszkezelő technikákat pl: 10ig számolás, tornázás, lufipukkasztás. Ezután megbeszéltük, hogy ha valaki mérges azt az arcáról is leolvashatjuk. A szemléltető kép segítségével beazonosítottuk a gyerekek érzelmeit, majd érzelem szobor játék közben mi is megjelenítettük azokat. Több alkalommal is foglalkoztunk már az érzelmekkel ezért jó volt látni, hogy a gyerekek otthonosan mozognak a témában, nem okozott nekik gondot a feladat:) A nehézségekkel való megküzdést 3 együttműködést és ügyességet fejlesztő játékon keresztül tapasztalhatták meg. Az első feladat a plüssök átjuttatása volt a nyugalom szigetére, mocsárjárásban. A második a hajótörős játék, hiszen mi is el szerettünk volna jutni oda. A harmadik pedig a plüssmentés, ahol kézről kézre adogatva kellett megmenekíteni a plüssöket, úgy hogy a gonosz sárkány ne vegye észre. A játékok végén összegeztük, hogy még ha nem is volt könnyű a feladat, együtt sikerült megoldani és leküzdeni a nehézségeket. A tevékenységet a munkafüzetben található feladatlapokkal zártuk. Kis tükör segítségével megrajzolták érzelmeiket, majd kiválaszthatták szerintük milyen színű és hol érzik az adott érzelmet. Az érzelmi intelligencia fejlesztéséhez elengedhetetlen önmagunk megismerése és társaink érzelmeinek felismerése, beazonosítása. Ha ennek a tudásnak a magját elültetjük a gyerekekben azt gondolom, hogy később is könnyebben megbirkóznak majd a nehéz helyzetekkel és nem lesznek egyedül.