Apró örömök

- Csoport neve: baglyocskák1.a
- Kaposmérő Hunyadi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (84 megtekintés)
Március- Apró örömök élvezete
Az első foglalkozáson beszélgettünk arról, hogy miért fontos az, hogy észrevegyük a mindennapok apró örömeit, hogy értékeljük az életünkben az apró pozitív dolgokat, akkor még nem sejtettük, hogy mennyire fontos is lesz ez majd a hónap vége felé. Átbeszélgettük, hogy ki mikor érzett utoljára örömet, mi váltotta ki, milyen érzés volt. Majd gyűjtöttünk apró örömöket, kinek mi okozhat örömöt a hétköznapokban. A következő héten Titkos angyal játékot játszottunk. Mindenki kihúzott egy nevet az osztályból, akinek azon a héten a titkos angyala lett. Az volt a feladat, hogy apró örömöket szerezzenek társuknak. Eleinte ezek inkább kisebb meglepetések, cukor, csoki voltak, de megbeszéltük velük, hogy nem csak ezzel lehet örömet szerezni a másiknak, hanem odafigyeléssel, beszélgetéssel, vigasztalással, segítségnyújtással, jó szóval, simogatással, stb. Hét végén mindenkinek tippelni kellett, hogy ki volt az angyalkája, megbeszéltük, hogy miért volt jó érzés adni és kapni. Annyira tetszett a játék nekik, hogy a következő héten szerették volna megismételni. Sajnos az élet közbeszólt, kihirdették a veszélyhelyzetet és hétfőtől digitális munkarendre tértünk át. A kialakult helyzet kemény feladat elé állított mindenkit, szülőket, gyerekeket és bennünket. Egyik napról a másikra kellett egy teljesen új, szinte ismeretlen rendszerre áttérnünk, kialakítani egy új szokásrendet, a digitális térben új tanulási-tanítási technikákat létrehozni. Mindezt úgy, hogy az ember félti a saját szüleit, szeretteit, tanítványait és mégis valahogy biztonságot kell sugározni, csökkenteni a gyerekek szorongását, irányt mutatni nekik és szüleiknek. Az első hét nehézségei után azért belerázódtunk, mondhatom, hogy elég jól boldogulunk. A második héten már jutott idő arra is, hogy visszatérjünk az apró örömökhöz, ami ebben a helyzetben tényleg nagyon fontossá vált, hiszen ez a szemléletmód sokat segíthet mindannyiunknak, hogy könnyebben vészeljük át ezt a nehéz helyzetet. Fontos, hogy a bajban is tudjunk örülni, nevetni, észrevenni a pozitív dolgokat. A gyerekek otthon elkészítették a kincsesládát. Arra kértem őket, hogy írjanak apró örömöket kis papírokra és tegyék a kincsesládába. Minden nap húzzanak ki egyet és próbálják aznap megvalósítani. Igyekeztem én is adni olyan feladatokat, amelyek örömet okoznak a gyerekeknek, segített a márciusi bolondos időjárás, egyik nap hóemberes, havas képeket kértem tőlük, másik nap virágokat kellett fényképezni.