Óraterv

IMG_20191220_082431-1.jpg

Óravázlat

A pedagógus neve: Vass Krisztina
Tantárgy: Boldogságóra
A tanítás helye: Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és AMI
Osztály: 4.e
Az óra témája: Boldogító jó cselekedetek
Az óra célja, feladatai:
A pozitív gondolkodás erősítése, önismeret, érzelmi intelligencia fejlesztése. A hatékony együttműködés és a tolerancia gyakorlása. Anyanyelvi kompetencia, kommunikációs képesség fejlesztése. Kognitív képességek fejlesztése: emlékezet, megfigyelés; következtetések megfogalmazása. A jó cselekedetek hatásának megismerése, megtapasztalása. Erkölcsi érzék fejlesztése. Közösségépítés.

Az óra menete

I. Órakezdő relaxáció, éneklés:

1. Fenyőfát díszítünk, alá ajándékot teszünk… – az „almát szedj, ügyesedj” mintájára
2. Zenehallgatás: Jó emberré, csak a szívemmel válhatok…
-Helyezkedjetek el kényelmesen a szőnyegen és behunyt szemmel hallgassuk meg Bagdi Bella dalát, aki már tudja énekelheti.

II. A téma bevezetése:
– Játsszuk el, az Adok nektek valamit játékot!
– Milyen érzés kapni valamit?
-Idézd fel, amikor utoljára olyat tettél, amivel másnak örömet szereztél! Milyen érzés volt?

III. A téma feldolgozása:
1.- Készítsük el A mi karácsonyfánkat, amelyen a jó cselekedeteink karácsonyfadíszei lesznek.
Mindenki készítsen egy karácsonyfadíszt, amelybe a hónap folyamán belerakhatjátok a jó cselekedeteiteket, amelyeket az osztályban tettetek meg. Az elsőt ma írjátok bele.
Legyen az osztály adventi kihívása, hogy ki tud több ilyen apró jó cselekedetet végrehajtani a hónap folyamán.
/A feladat közben halkan szól az óra eleji dal./
2. A manósapkák segítségével alkossatok csoportokat! /5csoport/
Minden csoport találjon ki magának egy titkos „manónevet” és csapat jelet! Ti lesztek a következő héten Az iskola jótevő manói. Tervezzétek meg, hogy milyen apró jó cselekedetekkel fogtok örömet okozni az iskola diákjainak, dolgozóinak. Készítsetek listát, amit kirakunk és a jövő héten beszámoltok róla, hogyan sikerült.

IV. Az óra lezárása:
Ajándék itt és most
Mindenki rajzoljon a mellette ülő csoporttársának egy ajándékot az ajándékkísérő kártyára, és szerezzen neki örömet vele!
Záró meditáció: Ha jót teszek, jobbá leszek…

Módszerek:
relaxáció, magyarázat, tevékenykedtetés
zenehallgatás, megfigyeltetés, közös éneklés, motiváció
közlés, játék
beszélgetés
szemléltetés,
megbeszélés, feladatmegoldás

Munkaformák:
frontális osztálymunka
frontálisan irányított egyéni munka
csoportmunka
páros munka

Eszközök:
szőnyeg,
CD lejátszó, CD
fenyőág, Kindertojás belsők, üvegmatrica festék, flitterek, ragasztó, csillámragasztó, színes papírlapok
különböző színű manósapkák, filctollak
csomagoló papír,
ajándékkísérő kártya, színes ceruzák

Képek