Barátság Xantus módra

- Csoport neve: Xantuska
- Xantus János Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (73 megtekintés)
A „Társas kapcsolatok ápolása” jegyében novemberben több olyan tevékenységet is szerveztünk, amelynek legfőbb célja az volt, hogy tudatosítsuk a jó társas kapcsolatok „hozadékát” saját, illetve közösségünk életében. Ráhangolódásként többször játszottunk olyan, a drámapedagógiából ismert játékokat, amelyek egymás megismerésére irányultak, illetve testi-lelki kapcsolódások létrejöttét segítették (pl. Pacsi-barát, Sziámi ikrek, Tükörjáték, Ismerem-felismerem? Pókháló stb). A meseszereplők (farkas, róka) jellemzése alkalmat adott bizonyos tulajdonságok jellemzőinek megismerésére, majd a tulajdonságlisták bővítésére, csoportosítására. Csoportokban elkészítették a „jó barát” profilját, majd a barátság „hozadékáról”, szükségességéről beszélgettünk. Önbizalom-erősítőként ki-ki elmondhatta, hogy ő milyen jó tulajdonságokkal járul hozzá ahhoz, hogy kapcsolatai, barátságai tartósak legyenek, hogy ne okozzon csalódást a társainak, barátainak. A következő órákon tágítottuk a kapcsolatok körét, számba vettük, hogy a családi, baráti kapcsolatokon túl kikkel teremthetünk még kapcsolatot (ebben segítségünkre volt a munkafüzet „A kör közepén” feladata). Szituációs játékok keretében eljátszottunk egy-egy olyan helyzetet, amikor a társak udvariasan/udvariatlanul, figyelmesen/figyelmetlenül viselkedtek.
Közös munkánk „termékeként”elkészítettük a pókhálós játék „papírnyomatos” változatát, amikor osztályközösségünk tagjainak tenyérlenyomatait szőttük hálóba. Majd még jobban kitágítottuk a kört, és az elemi osztályaink tanulóit jelképező papírfigurákból alkottunk egy „szív-közösséget”.