A barátságos fényképezőgép

barátságos-fényképező.jpg

A társas kapcsolatok témakört olyan játékokkal vezettük be, amelyekben a gyerekeknek rá kellett jönniük, hogy a megoldáshoz együttműködés szükséges. Természetesen sok nevetésre adtak alkalmat ezek a játékok, mint pl, a „Jégtábla” és a „Sziámi ikrek” elnevezésű.
A második fontos lépés az volt, hogy tisztában legyenek a tanulók a személyes körükkel, hogy kikkel állnak társas kapcsolatban és azok milyen mélységűek.Azért tartom fontosnak ezt a feladatot, mert a tanulóim körében nagy probléma a különböző viszonyok közötti határok elmosódása, ebből pedig komoly bonyodalmaik is voltak már!
Majd a legfontosabb 3 személy megnevezése következett, amely nem is volt olyan könnyű feladat!!!
Érdekes volt a „közös tulajdonságok” játéka is, ahol a véletlenszerű páralakítás után, néhány pillanat alatt, 3 közös tulajdonságot kellett felfedezniük egymásban.
A barátság „kritériumait” nagyon ügyesen megfogalmazták a gyerekek és elgondolkodtató volt Szókratész meséje is.
A téma lezárásaként, barátságaik legszebb pillanatait örökítette meg a csodafényképező.

Képek