Boldogságfal – az optimizmus fejlesztése

IMG_3881.jpg

Még a tanév elején tanítványaimmal közösen készítettünk egy „BOLDOGSÁGFAL” elnevezésű osztályrészt, amely egy tablóból és papírvirágokból áll. Azt találtuk ki, hogy minden hónap első osztályfőnöki óráján megbeszéljük, ki volt az előző hónap legjobb, legszorgalmasabb, legtisztességesebb, legsegítőkészebb, legjobb magatartású tanulója. Ezt időközben kiegészítettük még két kategóriával, a legjobb sportoló és a legkreatívabb diák felirattal. A kategóriagyőztes tanulók fotója felkerül a falra, és a következő hónap végéig ott is marad. Észrevettem, hogy ez hatalmas motiváló és önbizalomnövelő tényező, hiszen minden tanulóm arra törekszik, hogy a következő hónapban az ő fényképe díszítse az osztály falát. Diákjaim motivációja napról – napra nőtt, szinte versengenek egymással, hogy egy-egy kategóriában „győztesek” lehessenek. A kategóriákat igyekeztem úgy összeállítani, hogy olyan tanuló is részese lehessen a dicséretnek, aki nem a legjobb képességekkel rendelkezik. Hiszen attól még lehet a legsegítőkészebb vagy épp a legjobb magatartású. A BOLDOGSÁGFAL-at büszkén ajánlom más kollégámnak is, bár elkészítése (papírvirágok ezrének megrajzolása, kivágása, feltűzése) és fenntartása (fotók készítése, előhívása) eléggé időigényes, de osztálydekorációként is fantasztikusan működik, és garantáltan a MIÉNK!

Képek