Társas kapcsolatok ábrázolása rajzzal.




Bocskai István református Általános Iskola
Lerajzoltuk a barátainkat, legyen osztályon belül, vagy azon kívül.


Bocskai István református Általános Iskola
Lerajzoltuk a barátainkat, legyen osztályon belül, vagy azon kívül.

Egymásnak adtuk a szeretetlángot, arra figyelni kellett, hogy senki nem kaphatta meg kétszer és hogy mindenkihez eljusson. Jó kívánságokat mondtak a gyerekek egymásnak. Erősítette a baráti, társas kapcsolatokat, figyeltek egymásra, a pozitív tulajdonságok kiemelésére, amely már nemcsak külső jegyekben nyilvánultak meg . A játék erősítette a közösségi kapcsolatokat. Egyre nyíltabban beszélnek a gyerekek érzelmeikről és szólnak társaiknak is , ha nem tartják be a szokásokat-szabályokat, vagy ha nem megfelelően beszélnek egymással.

Egymás elfogadása, a pozitív megerősítések mindenkit jó érzéssel töltött el.


A gyerekek a legjobb barátjukat rajzolták le. Amikor elkészült rajz megbeszéltük, hogy miért őt választották, miért jó vele lenni. A társ elfogadása, a jó tulajdonságok kiemelése, erősítette a közösségi kapcsolatokat és csökkent a csoportban az egymás közötti konfliktusok száma. Sokkal figyelmesebbek, megértőbbek lettek ebben a hónapban a gyerekek egymást iránt.

Mártonffy György Általános Iskola
Gondolatok a barátságról
Barát mindenkinek kell.
Barát nélkül az ember magányos, és azt érzi, hiányzik valami. akkor is, ha látszólag mindene megvan, és nem is felelt aznap.
Ha történik valami, és van barátod, vagy vannak barátaid, ők rád mosolyognak, hátba vernek és azt mondják „ ne törődj, nem ez a legfontosabb”. Valójában, azt hiszem, nem is tudják mi a legfontosabb, de azt, hogy nem ez, olyan biztosan állítják, hogy könnyebb elhinni, mint amikor én mondom magamnak. Meggyőznek, egységben az erő.
Jöhet a játék, jöhet a móka
Néha azonban megváltoznak. Olyankor minden érthetetlen. Csak jövök-megyek, mint máskor, mégis szürkeség borítja be az arcokat, és eltűnik a mosoly a közöny mögött.
Olyankor kétségbeesem. Lehet mégsem a barátom, mégsem a barátaim? Csak azt hittem? Mi lehet a bizonyíték, egyikre, vagy a másikra?
Tanítani kéne a barátságot, mint a főnevet, vagy a sebességet, hogy értsem a jeleket.
Az arcok jelét, a szavak jelét, a mosoly és a mosolytalanság jelét.
És a közöny jelét.
Lehet a barátság egy olyan nagy zsák, amibe minden belefér?
Az ember néha olyan nehezen jön rá, hogy mi a dolga, egy jó barátnak.