Barátság fánk

Kispesti Pannónia Általános Iskola
Ez a téma most igazán aktuális a mi kis közösségünkben, mert bár vannak igazi, komoly barátságok az osztályban, most kezdenek leginkább nyitni egymás felé a gyerekek. Nagyon örültek a mostani feladatnak, mivel minden évben van valamilyen óriás fa a termünkben, de ez a Barátságfa most igazán jól hangzott:). Ők határozták meg a falevelek színét, mert nekik a barátságról a kék és a zöld árnyalatai jutottak eszükbe. A falevelek feliratozóit is ők találták ki, az alapján, hogy kikkel van Társas kapcsolatuk. Így 4 részre osztották a falevelet. Egy részbe írt az osztályban a legjobb barátjuk valami pozitívat, a másikba egy osztálytársa, akivel nincs szorosabb kapcsolata, harmadikba a kiválasztott tanító nénije és a negyedikbe a családból valaki. Idézeteket is ők gyűjtöttek és a nekik leginkább tetszőt kiválasztottuk, majd úgy helyezték el a saját csillagaikat, ahogy a társas kapcsolataikat érzik az osztályban. Köszönjük ezt a feladatot, nagyon nagy szeretettel foglalkoztunk vele!
Ebesi Arany János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Ált. és AMI
Jött a novemberi szél és lefújta a fákról a leveleket, de az ebesi 5.a Barátságfáján összekapaszkodtak a „levél kezek” és bár minden kis szellőre együtt rezdülnek, mégis a helyükön maradnak. Jobb így együtt a biztonságos fa ölelésében. Egyszer majd, úgy négy év múlva elrepülnek, hogy más fákat is megnézzenek maguknak, de addig még sok szél, eső és napsütés színezi őket. Addig még újabb jó tulajdonságokat fedeznek fel egymásban, újabb kalandok kapcsolják össze őket és újabb barátságvirágok nyílnak a fa árnyékában.
Ramassetter V. Testnevelési Általános Iskola
Társas kapcsolataink gondozását egy kis önismereti játékkal kezdtük.
A család szocializációs feladata fontos, bár egyre inkább eltolódni látszik.Ezért írtunk fogalmazást Hogyan látom a családom? címmel, és a szülők is megfogalmazták, milyennek látják gyermeküket.
Az osztályközösségben megalkottuk varázsszavainkat és varázsmondatainkat, amelyeket fontosnak tartottak kimondani a gyerekek egymásnak.
Advent idején angyali jócselekedetek gyakorlásával erősítjük tovább társas kapcsolatainkat.
Szigetcsépi Általános Iskola és AMI
Az első osztályosokkal leveleket készítettünk, majd elhelyeztük egy nagy lapon. Látható, hogy itt még nincs egy kialakult közösség; még mindenki keresi a helyét, keresi a barátját. Azon tevékenykedünk, hogy egy összeszokott, egymást segítő közösséggé váljunk. Addig pedig az mondható el rólunk, ami a mottónk is lett:
Mindannyian mások vagyunk, de egyben-másban hasonlítunk.
Szigetcsépi Általános Iskola és AMI
Ennek a feladatnak nagyon megörültem, mert ebben az évben három osztályba járnak olyan gyerekek, akiknek a tanító nénijük voltam/vagyok. Mivel a nyolcadikosok el vannak foglalva a továbbtanulással, így két osztállyal készítettem el a feladatot. A negyedikesekkel hamar kitaláltuk, mit akarunk és hogyan valósítjuk meg azt. Igazán könnyű feladat volt ez egy olyan közösségnek, ahol a kölcsönös szeretet uralkodik. Mindenki levele mellé hamar odagyűltek a pozitív tulajdonságok. Köztünk egy olyan szeretet-háló alakult ki, amely egész életünket elkíséri. Öröm volt a közös munka.
Szigetcsépi Általános Iskola és AMI
Ismét kinyílt a meseláda. Ezen az órán szerepeket ajánlottam a gyerekeknek. Három főszereplő volt (király, királynő, Pajtitusz) és sok-sok mellékszereplő (a falu gyermekei). Ahogyan haladtunk előre a mesében, úgy szólalt /szólaltak meg a szereplők, úgy keltek életre a bábok. Hogy mi baja lehet Pajtitusznak a következő ötleteket kaptam:
– Biztosan unatkozik egyedül.
– Biztosan nincsenek barátai.
– Szerintem meghasadt a szíve.
Ezekből a mondatokból is látszik, mindent értettek a gyerekek. A mese hatására kinyíltak és befogadóak lettek. Az óra végéig vidáman rajzolták le Pajtituszt, amint játszik a falubali gyerekekkel. Nagy élmény volt ez mindenki számára.
Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakiskola
Gondolatok a barátságról.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=afZNJkSGX2M&feature=youtu.be
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
A fa elkészítése előtt megkérdeztem a gyerekeket ki a 3 legjobb barátja. A legtöbb jelölést kapott gyerekek rakták fel először a levelüket a fára. Érdekes volt, ki hova rakta a levelét. A színek is magukért beszélnek.
Szabolcsveresmarti Kazinczy Ferenc Általános Iskola
A gyerekek nagyon várták ezt a foglalkozást is. Állandóan kérdezgették, mikor lesz boldogság óra. Több gyerek hiányzott ezért csak három csoportot alakítottunk. A csapatalakítás Keveredj! Csoportosulj! Állj meg! játékkal történt. A titkos kódot ügyesen megfejtették a csoportok. Beszélgettünk ezekről a szavakról. A mese nagyon tetszett a gyerekeknek. A dramatizálás a B- csoportnak tetszett a legjobban. A mondatok folytatása is jól sikerült. Én is elgondolkodtam azon, hogy valójában ki is az én legjobb barátom. Valójában 3 ember van, akire mindig számíthatok és ők is számíthatnak rám, habár nem vagyunk napi kapcsolatban. Eszembe jutott az édesanyám, aki 88 éves és a barátnője, aki 89 éves. Ők gyerekkoruk óta jó barátnők ma is úgy szeretik egymást, amikor meglátogatják a másikat. A gyerekek lerajzolták a legkedvesebb barátjukat. Ilyenkor még érdek barátságok szövődnek. A foglalkozás végén együtt énekeltük Bagdi Bellával. Jól éreztük magunkat!