A 2 . feltöltésben a projekt központját képező családi kötelék kiemelése látható, majd a „Mi leszek, ha nagy leszek?”, illetve a további szabadidős tevékenységek ábrázolása látható.

Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
A 2 . feltöltésben a projekt központját képező családi kötelék kiemelése látható, majd a „Mi leszek, ha nagy leszek?”, illetve a további szabadidős tevékenységek ábrázolása látható.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
„A barát drágább az aranynál. A barátom a lelkem jobbik fele. Semmi sem nemesebb, mint a baráti szeretet. Az igaz szó a barátság legbiztosabb jele. A barátok osztoznak az örömben, és felosztják a bánatot.”
Nagyon sok idézetet átbeszéltünk az elmúlt két hétben. Ez csak egy kis szösszenet belőle. Aztán elkészítettük a barátságtablót.
Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola
A két „boszorkány”
Egyszer volt, hol nem volt, volt két szomszéd, akik nagyon rosszban voltak. Mindig veszekedtek. Erzsike mindig azt mondogatta Terikének, hogy a házában kellemetlen szagok terjengenek. Egy napon Terike lába eltörött, ezt meghallotta Erzsike és elhatározta, hogy kibékül vele. Sütött sütit meg vett neki ajándékot, és elment hozzá az ajándékkal és a sütivel. Amikor odaért, Erzsike köszöntötte Terikét: „Szia! Azért jöttem hozzád, hogy megsegítselek.” Kérte Terikét, hogy bocsásson meg. Terike azt felelte: „Megbocsátok.”. Így leült Erzsike és ők lettek a falu legjobb barátnői. Igaz a mondás: „Az ember néha nehezen jön rá, hogy a barátság egy karnyújtásra van csak tőle. „
Ha tovább veszekedtek volna, az én mesém is tovább tartott volna.
Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola
A novemberi dalban szereplő kulcsfogalmak (szeretet, béke, szó, változás) alapján készítettük a következő rajzokat az alábbi kérdések alapján:
Kit szeretsz a legjobban?
Mit változtatnál meg magadon?
Mit tennél a békességért?
Melyik szót (szavakat) hallanád többször szívesen?
A lapot négyfelé osztottuk, így minden sarokba került egy kulcsfogalom, a hozzá kapcsolódó kérdés, és persze a válasz írásban illetve rajzban.
Tompa Mihály Alapiskola -Rimaszombat
„Szeretem a mosolyokat és a nevetést.
Ha valaki mosolyt szeretne saját életében, akkor annak tennie is kell érte valamit.
…Hogy mit is? Természetesen nem haraggal, féltékenységgel, mohósággal vagy gyűlölettel, hanem szerető kedvességgel, nyitott szívvel és bizalommal.”
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
A novemberi boldogságórát az előző két téma szlogenjeinek felidézésével kezdtük, majd az aktuális zene lejátszása után a gyerekek érdeklődési körük szerinti csoportalakítása következett.
Ezt követően a „Három állítás, egy hamis” játékot játszottuk el, amely nagy sikert aratott. Kiemeltük, hogy az igaz állítások általában pozitív tulajdonságot fejeztek ki, ellentétben a hamissal, amelyek közül sok mulatságos is volt. A jókedvet fokozta a 2. játék, ahol a többieknek háttal ülő tanuló csupa jó tulajdonságát gyűjtötték össze. Mindenki szeretett volna a „melegzuhany” főszereplője lenni, ezért egy perc alatt kellett elmondani mindenkiről a jót. Többükről is 10 fölötti volt a dicsérő jellemzések száma.
– „Milyen érzés, ha kedvesek vagytok, vagyunk egymással? Szívesen vagytok-e egy csapatban azzal az osztálytársatokkal, aki meglátja bennetek a jót?” –kérdésekkel vezettem föl a fő témát. Megbeszéltük, hogy felnőtt korban is fontos a barátság, a közös élmények megélése. Végül rátértünk a projektek elkészítéséhez. Központban a családi kötelék, majd a „Mi leszek, ha nagy leszek?”, illetve a szabadidős tevékenységek ábrázolása látható.