
Társas kapcsolatok ápolása


Jámbor Vilmos Általános Iskola
A recski Jámbor Vilmos Általános Iskola 3. osztályos kisdiákjai Én a családban, óvodában és iskolában című szivecske rajzokat készítettek 🙂
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
A társas kapcsolatok témakört 2 csoportban dolgozta fel a 7. osztály.
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
A Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola Nyársapáti Tagintézményébe járó 4. osztályos gyerekek az „Ilyen lesz a családom” rajzos témában jelenítették meg a novemberi hónap témáját.
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az első osztályosok nagy lelkesedéssel rajzolták a novemberi hónap témáját, a rajzaikon a társas kapcsolatok témakört.
Rédei Móra Ferenc Általános iskola
A Mosolygó almák csoport időutazást tett és beleképzeltük magunkat majdani felnőtt mivoltunkba.
Időutazásunk végén tablónkra ragasztottuk elképzeléseinket : bemutatjuk helyünket a világban, a munkahelyen, családban, baráti kötelékekben.mert jó tartozni valahová.
Bakonycsernyei Általános Iskola és AMI
Jó barátok a 2. a osztályban
Ez a történet a mi igaz történetünk. A csernyei 2. a osztály története. Jó haverok vagyunk, jó barátnők; nemcsak osztálytársak. Összeveszünk, kibékülünk, hangoskodunk, ölelünk. Szeretetben, barátságban éljük a mindennapjainkat.
Egy novemberi napon Éva néni meglepődve lépett az osztályterembe. A fehér táblán valami olyat látott, amin nagyon meglepődött és elszomorodott. Leírhatatlan káromkodás éktelenkedett a digitáblán.
– Ezt a csúnyaságot vajon az én osztályomba járó lurkó írhatta a táblára? – kérdezte Éva néni.
– Vajon miért használ bárki is ilyen csúnya szavakat? Mire való a káromkodás? Ráadásul leírva!
Megérkezett Gyöngyi néni is az osztályterembe. Ekkor már olyanok voltunk, mint egy nagy méhkas. Mindenki kereste a bűnöst. Mindenki találgatott: vajon ki lehetett az és miért tette?
Közösen leültünk a szokásos beszélgetőkörbe, hogy megbeszéljük az esetet. Reméltük, hogy önként bevallja butus cselekedetét egyik társunk.
Csend volt. Néztünk egymásra kérdőn. Vártuk az őszinteséget.
Dani nagyon gyanúsan viselkedett. Lehajtott fejjel ült, füle piroslott. Felmerült Éva néniben, hogy talán Dani tehette? Ő lehet a bűnös? De a tanító nénik nem vádaskodtak, inkább türelmesen vártak, hátha megszólal valaki lelkiismerete.
Sok idő eltelt, nem történt semmi. Némán ült az osztály. Csak Dani füle lett egyre pirosabb. Ekkor Éva néninek eszébe jutott, hogy Dani apukája egyszer nagy bölcsességet tanított az osztálynak:
„Lehet betyárkodni, de legyen mellé betyárbecsület! „
Éva néni emlékeztette Danit erre a bölcs mondásra. Dani ekkor sírvafakadt:
– Éva néni! Nem én voltam! Megígértem az elkövetőnek, hogy nem árulom el a titkát! De kell, hogy Márk is tanuljon az esetből! Én most úgy leszek igazán jó barátja, ha elmondom, Márk tette. Mert haragudott Rád az elveszett karórája miatt! De ilyet nem szabad! Ezt Márknak is meg kell tanulni. – vallott Dani a könnyeivel küszködve.
– Dani! Köszönöm, hogy elmondtad! – válaszolta Éva néni. – Tudjátok „az ember néha nehezen jön rá, hogy mi a dolga egy jó barátnak. „
Egy előző bejegyzésben már bemutattam a lapbook mappát, melynek borítóján Micimackó áll. Van egy plüss Micimackónk, aki az elsősöket segíti iskolába lépésük óta. A reggeli beszélgető körökben a szabályok elsajátításában (az beszél, akinél a Micimackó van), egymás nevének megtanulásában ( Add oda Annának! Kinél van?), személyes problémák megoldásában (szívesebben nyílnak egy mesefigurának) és számos drámajátékban hasznos segítőtárs.
A tulajdonságok fája, a pozitív megerősítések kártya után újabb két játékkal bővítettük eszköztárunkat a hónap témájából kiindulva:
– Barátság kirakó: sorra vettük Micimackó barátait, kiszíneztük, lamináltuk, számozott csíkokra vágtuk. Az így kapott játék többfunkciós. Matematika órán a számok sorba rendezéséhez ( Rakd sorba a számokat!), mennyiség, számkép egyeztetéséhez (tegyél annyi csipeszt, ahányas számot látsz!) egyaránt használható. Magyar nyelv és irodalom órán finommotorika fejlesztéséhez, rész-egész viszony meghatározásához, figyelem, emlékezet fejlesztéséhez, szókincsbővítéshez, mondatalkotáshoz használom. Téri tájékozódás (fent, lent, középen…), színek ismerete, kommunikációs készség is fejleszthető ezzel a játékkal.
– Útkereső: a gyerekek által rajzolt családtagok, barátok képét lamináltam, kártyákat készítettem belőle. A szaggatott vonallal megjelölt útvonal egy másik lapbook tartozéka (Ősz, amit a gyermeketető oldalról vásároltam). Erre gyurmaragasztóval rögzítettem a kivágott kártyákat. Ezzel a módszerrel aktualizálható minden témához használható lesz. Finommotorika fejlesztése, mondatalkotás, szókincsbővítés, téri tájékozódás fejleszthető vele.
Ezek a játékok sokrétűen használhatók a boldogságórákon kívül is minden területen Számos képességet fejlesztenek. Így lesz a boldogságórából a tanulást is támogató, átfogó projekt. A tanév során a megadott témákból kiindulva tovább bővítjük játéktárunkat!
Köszönöm az inspiráló gondolatokat!