
Társas kapcsolatok ápolása


Ebben a hónapban is „boldogítottuk” egymást a gyerekekkel, kiemelve a barátok, a barátság fontosságát. Sok érdekes játékot játszottunk együtt, Kiderült, hogy mi az, amit nagyon szeretnek egymásban, majd az is, hogy esetleg melyik negatív tulajdonságunkat nem szeretik. Mivel negyedik osztályosok vagyunk, már sok szoros baráti kötelék alakult. Boldogan dolgoztunk együtt!:-)
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola
A Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola „YPSZI” csoportja közösen készített egy plakátot. A plakáton újságokból kivágott, különböző korú és nemű emberek szerepelnek. Ezeket a képeket közös megegyezés alapján helyeztük el a rajzlapon. A gyerekek összekötötték és megnevezték az egyes kapcsolatokat. Beszéltünk ezeknek a kapcsolatoknak a fontosságáról. Fiúk és lányok együtt, nagy átéléssel készítették a plakátot. Egy kis ízelítő a foglalkozáson készült fotón. Öröm rájuk nézni! Jobb velük a világ ♥
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Első óra :
A hangulat megteremtése érdekében az óra elején meghallgattunk Bagdi Bella ” Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dalát, ami után felidéztük az októberi témát arra vonatkozólag, hogy mikor tudtak pozitív viszonyulásmódot tanusítani az utóbbi két hétben. Ezt követően megpróbáltuk összesíteni, hogy kinek milyen fontos kapcsolatai vannak, illetve milyen közösségekhez tartoznak.Az osztálytárs / barát témán belül mindenki megnevezte azt a barátját, aki számára a legfontosabb és hozzárendelt szóban egy pozitív tulajdonságot, amitől szerethető. Miután mindenki bemutatta barátját, a csoporton belül alkalmaztuk a „melegzuhanyt”, amelyet szerettek a gyerekek.
Második óra :
Felidéztük az előző órán elhangzott témát és újból felsoroltuk a legfontosabb közösségeket, melyeknek tagjai vagyunk.Mindezt képek alapján sikerült méginkább elmélyíteni, majd picit elkalandoztunk az időben, méghozzá arra a kérdésre kerestük a választ, hogy tíz év múlva melyek azok a kapcsolatok, közösségek, melyek fontosak lesznek számunkra illetve mi az, ami már háttérbe szorul.A jelenlegi állapotból kiindulva (iskola) következő fontos „állomásként” a családot neveztük meg közösen, melyet a gyerekek kiszíneztek, kivágtak, majd felragasztottak közösen a csoportvezetők segítségével, akárcsak az illusztrációkat is.Igen fontos jelentőséggel bírt diákjaink életében a templom, az Istenben vetetett hit, így a minden gyerek templomáról készített fotók is felkerültek a plakátra.Nem utolsó sorban a kézműveskedést és különböző hobbykat is megneveztünk, mint például a tánc és az úszás, amit jelenleg is gyakorolnak a gyerekek. Csapatunk nevének illetve a „Jobb velünk a világ” felírat feltüntetésében a csoportvezető segített, a gyerekek kedvenc színeivel díszítve a közös munkát. A tevékenység alatt mindvégig zenét hallgattunk a „Jobb Veled a Világ Boldogság !” című CD-ről, ami kellemessé tette a hangulatot.