
Társas kapcsolatok ápolása


A gyermekek az óvodában szerteágazó kapcsolatrendszerben élnek. Novemberre már szinte mindenkinél kialakultak az állandó kötődések a vegyes életkorú csoportban. Megtapasztalták, kivel tudnak jól játszani. Vannak gyermekek, akik nap mint nap alig várják, hogy átéljék az együtt játszás örömét. Foglalkozásaink során elmondták, hogy mit jelent számukra, és a szüleik számára a társ, a család, a rokonok és a barátok fogalma. Beszéltek a kapcsolataik fontosságáról, megnevezték barátaikat. Mindenkiről tudtak jó tulajdonságot mondani, a \\\”meleg zuhany\\\” mindenkit elért. Játszottunk postás játékot, ahol mindenki szívecskés képeslapot adhat a három legjobb barátjának, annak, akit az oviban a legjobban kedvel. A foglalkozás sorozatot a legnagyobb gyermekek ismét rajzolással zárták. Megrajzolták kapcsolataikat az elképzelt felnőttkorukra vonatkoztatva. A lap közepén a \\\”buborékba\\\” magukat rajzolták le – sokan az elképzelt társukkal együtt. Megnyugtató, hogy ilyen sok emberrajz készült…
A társas kapcsolatok téma feldolgozása pont egybeesett azzal, hogy csoportunkba új nagycsoportos fiú érkezett. Azt gondolom, hogy sokkal könnyebben ment most az új gyerek beilleszkedése, mert még a mese is ezt segítette elő. Ákos szinte azonnal barátokra lelt a csoportban. A mese felolvasása után beszélgettünk arról, hogy nálunk ki, kinek a barátja, és hogy Ákos személyében egy új „királyfi” érkezett közénk. A gyerekek lerajzolták a barátaikat, többször meghallgattuk és eltáncoltuk a hónap dalát.
Dr. balási József Általános Iskola
A gyerekeknek ebben a hónapban a társas kapcsolatokról beszéltem, ezek fontosságáról és ápolásáról. Több tevékenységet is végeztünk ebben a hónapban, többnyire beszélgetést, megbeszélést és szerepjátékokat alkalmaztunk. Egyik utolsó tevékenységünk a kapcsolataink felvázolása, lerajzolása volt. A gyerekek többnyire csoportban dolgoztak, az egyik ilyen csoport, „lánycsoport” munkáját fényképeztem le és tettem közzé. A gyerekek mint mindig nagyon élvezték a tevékenységet.
A társas kapcsolatok milyenségét,annak sokszínűségét próbáltuk bemutatni a képeken. Kezdetben félénken,aztán annál lelkesebben vettek részt a gyerekek a szituációs játékokban,a téma bemutatásában.Míg eleinte húzódozva,a végén már örömmel bújtak egy-egy szereplő bőrébe.A hónap végére érve bővelkedtünk jobbnál jobb ötletekben és igen nehezen tudtuk csak kiválasztani a fotók közül azokat,amiket egy kollázsba összeválogattunk.Elégedettek voltunk a végeredménnyel. 🙂
Az osztályommal elkészítettük az összetartozás fáját. Majd a \”leveleire\” mindenki felírta, hogy mi a legfontosabb a kapcsolatiban. Vidám órákat töltöttünk el a témával.
Jámbor Vilmos Általános Iskola
A recski Jámbor Vilmos Általános Iskola 6. osztályos tanulói a téma zárásaként elénktárják kis szívük rejtelmeit 🙂
Idézetből történet
Kategória: írás
Először visszatekintettünk az előző témákra,beszélgettünk arról,kinek mikor sikerült pozitívan gondolkodni, hálát érezni.
Majd rátértünk a társas kapcsolatokra, e havi témánkra.Beszélgettünk,kinek milyen kapcsolatai vannak az életében.A feldolgozásban :
1.Három állítás igaz, egy hamis
2.Milyen az én barátom?
3.Névjegykártya készítés
4.Meleg zuhany
feladatok kerültek sorra.Különösen tetszett nekik a -Meleg zuhany.
A Boldogságóra végén meghallgattuk kétszer Bagdi Bella: Ha boldog vagy…c.dalát.Szinte észre sem vettük és elrepült az idő,egyben kétszer 45 perc,szünet nélkül.Sokat nevettünk, sírtunk is,aztán a sírás is mosollyá változott:-)
Következő alkalommal pedig az írás kategóriában,közösen irtunk a három idézet közül, az általuk kiválasztott idézethez egy kis történetet.