Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola

DR.GELEI JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA
Óravázlat
Téma: Társas kapcsolatok
1. Szervezés: Körben ülve mindenki mond a jobb oldalán, mellette ülő társáról egy jó tulajdonságot: például kedves Marika, okos Szidónia (esetleg lehet változtatni a játékon úgy, hogy a mellettük ülő társ nevének a kezdőbetűjével kezdődő tulajdonságot mondjanak a gyerekek: például: eszes Eszter, boldog Bíborka stb.)
– Közös beszélgetés, hogyan érezték magukat a tulajdonságok hallatán, jól esett-e a dicsérő jelző.
2. Bevezetés
Fejezzétek be a következő mondatot:
– Azért szeretek iskolába járni, mert……………………………………………………….
– Közös beszélgetés az elhangzott érvekről, miközben rátérünk a foglalkozás témájára, hogy az óvodának, iskolának köszönhetjük társas kapcsolatainkat.
3. A mese felolvasása, feldolgozása kérdések alapján
4. Munkafüzet 34/2 feladat megoldása, megfejtés BARÁTSÁG
– Válasszatok olyan tanácsokat, amelyek-szerintetek-abban segíthetnek, hogy sok barátod legyen.
SOHA NE ÁRULD EL A RÁD BÍZOTT TITKOT
HA VALAMIT HALLOTTÁL VALAKIRŐL, AZONNAL MONDD EL MÁSOKNAK IS
KEZDEMÉNYEZZ BESZÉLGETÉST, KÖZÖS JÁTÉKOT A TÁRSAIDDAL
LEGYÉL JÓSZÍVŰ, DE MONDJ NEMET, HA ÚGY ÉRZED, TÚLZÁS, AMIT A MÁSIK KÉR TŐLED
LEGYÉL FIGYELMES MÁSOKKAL
HA VESZÍTEZ A JÁTÉKBAN, BIZTOSAN A MÁSIK A HIBÁS
NE KRITIZÁLJ MÁSOKAT, MINDENKI HIBÁZHAT
HA A BARÁTOD PANASZKODIK, IGYEKEZZ A LEGJOBB TUDÁSOD SZERINT TANÁCSOT ADNI NEKI
JÁTÉK KÖZBEN ÖRÜLJ, HA NYERSZ, ÉS MÉLTÓSÁGGAL VISELD EL, HA VESZÍTESZ
NEM MINDIG KELL BETARTANI A JÁTÉKSZABÁLYOKAT
ÉREZD MAGAD A CSAPAT RÉSZÉNEK, SEGÍTS MEGVALÓSÍTANI A KÖZÖSEN KITŰZÖTT CÉLOKAT
JÁTSSZ A TÖBBIEKKEL, A KÖZÖS ÉLMÉNYEK KÖZELEBB HOZNAK EGYMÁSHOZ TITEKET
VISELKEDJ FELSZABADULTAN, DE TARTSD BE A JÁTÉKSZABÁLYOKAT
– Beszélgetés a barátságról
5. Munkafüzet 36, 37. oldalon található gyakorlatok megoldása
6. Befejezés: 38 oldal, 8. feladat megoldása, eredmények megbeszélése
Szent Imre Katolikus Általános Iskola Mórahalom
„Ha én magamtól boldog vagyok, és te is magadtól az vagy, akkor a kettőnk boldogsága összeadódik, erősítik egymást, s így egyre intenzívebben élhetjük át együtt. Az általad megteremtett körülmények körbeveszik az én boldogságomat, teret adnak a számára, kiterjedési lehetőséget.” Ara Rauch
Mennyire kifejező tud lenni egyetlen szó? EGYÜTT.
Amikor a gyerekekkel beszélgettünk e szónak a jelentéséről, mindig önmagukhoz viszonyítva fogalmazták meg, hogy kivel ülne szívesen, kivel lenne egy csapatban, kinek tudna segíteni?
Az év vége felé érezték meg, hogy mindaz, amire ráláttunk a tanév során, ahova eljutottunk közös munka volt. Mindenki a maga módján gazdagította az osztályt, minden egyes mozdulatával, minden kimondott vagy ki nem mondott szavával.
Együtt tettük lehetővé, hogy a boldog óra program közöttünk éljen.
ADDETUR Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
A mai témával kapcsolatban hosszan elbeszélgettünk a diákokkal arról, hogy mit jelent a barátság, jó-e, ha csak egy barátja van valakinek, vagy jobb, ha egy nagy baráti köre. A közösségi hálókon való kapcsolattartás előnyeit és hátrányait is boncolgattuk.
Kitértünk a társas kapcsolatokban mindenképpen előforduló konfliktusokra és azok kezelési módjaira is. beszéltünk az őszinteség fontosságáról is.
Feladatként egy-egy idézethez írtak történetet, nagyon szeretik az ilyen jellegű feladatokat.