
Társas kapcsolatok ápolása


Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A barátság karkötők készítése közben képet kaptunk a gyermekek kialakulóban lévő társas és baráti kapcsolatairól. A karkötő egy kapocs, amely jelképezte, szorosabbra fűzte a barátságokat és átélhette vele az adni tudás örömét.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Ebben a hónapban a legelső boldogságóránkat iskolai nyílt napunk keretében tartottuk meg, amelyre szülőket és elsősorban 8.os diákokat vártunk. Gimnáziumunkban már hagyománnyá vált, hogy ezen a napon az általános tájékoztató után, bemutató órákra várjuk a vendégeinket. A vezetőség támogatta az ötletemet, hogy boldogság órát is látogathassanak az érdeklődők. Az óra nagyon jól sikerült, és az egyik legnépszerűbb órává nőtte ki magát a látogatók között. A boldogság kuckónkba alig fértek el a kíváncsiskodók. A legtöbb visszajelzés a nyíltnap után a mi óránkról jött, hiszen a szülők jórésze a boldogságóráról tartott az igazgatőnőnek élménybeszámolót az órán tapasztaltakról.
Osztályunkban később osztályfőnöki órán tovább dolgoztunk a témán, szeretettel küldtek a gyerekek a barátaiknak megerősítő üzeneteket, illetve osztályközösség szintjén is sikerült megfogalmaznunk olyan célokat, amiket el szeretnénk érni a közösségen belül, illetve megbeszéltük azokat a negatívumokat, amelyeken változtatni szeretnénk.
Különös örömmel töltött el, hogy az előző hónapban iskolánk 9.can osztályának filmje lett kiemelve a középiskolás korosztályban a boldogság programban résztvevő iskolák között, melyre nagyon büszke az egész iskola, és a film levetítésre került az egyik nagyszünetben az aulánkban, ahol nagy taps fogadta az alkotást és az alkotókat.
.Tasner Antal Általános Iskola
Ebben a hónapban nagyon lelkes volt a csapat, hisz két feladat is teljesült. Ráadasul az állati erősségek feladatot kupakok újrahasznosításával valósítottuk meg, így két legyet ütünk egy csapásra, mert hulladékhasznosítási hét van nálunk.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A Társas kapcsolatok téma feldolgozása során felszínre kerültek a barátságok. A bizalomjátéknál megtapasztalhattuk azt az érzést, hogy mennyire bízunk meg abban, aki vezet bennünket. A vezető pedig azt érezhette nagy felelősség és szeretet szükséges ahhoz, hogy végigvezesse társát az akadályokon. A szeretet néha olyan, mint egy kis puha tollérintés. Kellemes és mindenhol érezzük a testünkben. Egy játék során madártollal érintettem meg a gyermekeket, akik kedvesen kacagtak és átélték az érzéseiket. Ha a társunk bajban van, bizony elkel a segítő kéz. Ezt festették meg a gyermekek és ebből készült egy alkotás a boldogságfalra.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Hogyan fogadták be a gyerekek az új kislány? Ezt próbálja bemutatni a videónk. Együtt ötleteltük ki a gyerekekkel a forgatókönyvet. Nagyon jól szórakoztunk a próbák alatt.
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
Csoportunkban sikerult negatívnak titulált tulajdonságokat is összegyujteni,de a gyerekek megmosolyogták és nem tartották rossznak,elfogadhatatlannak!
A gyerekekkel nagy lendülettel vetettük bele magunkat a feladat hallatán. Csak úgy repkedtek az erősségek a teremben. Nagyon élvezték a boldogságuk határtalan volt.