Fontos, hogy jól érezzük magunkat a közösségben, ahol napjaink felét töltjük. A társas kapcsolatok hónapjában a szokásosnál is többször került szóba, hogy szeretünk együtt játszani, tanulni….szeretjük egymást 🙂

Bihardiószegi Általános Iskola
Fontos, hogy jól érezzük magunkat a közösségben, ahol napjaink felét töltjük. A társas kapcsolatok hónapjában a szokásosnál is többször került szóba, hogy szeretünk együtt játszani, tanulni….szeretjük egymást 🙂
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola
Társas kapcsolataink döntő hatással vannak személyiségfejlődésünkre és társadalmi beilleszkedésünkre. Ezen a foglakozáson a gyerekek figyelmét arra irányítottuk, hogy ők a társas kapcsolataik felelős szereplői. Körbejártuk többféle kapcsolatrendszer működését, a leghangsúlyosabb a barátság és a családi kapcsolatok lettek. Tudatosítottuk a diákokkal, hogy a társas kapcsolatok folyamatos törődéssel, ápolással tarthatók karban.
A hónap dalával indítottuk az órát, majd egy mesét meghallgattak a farkas és a rókáról. Utána ötletbörze eredményeként kigyűjtöttük milyen a jó barát. Produktumként lerajzoltuk az állatokat, mint társas kapcsolatok jelképeit.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
A társas kapcsolatokhoz fontos tulajdonságokat gyűjtöttük össze. A tulajdonságokat egy-egy állat szimbolizálja.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A Boldogságóra program novemberi témája a „Kapcsolatok ápolása” volt. A 3.a osztály a barátság fontosságáról egy történeten keresztül mondhatta el véleményét. Ezt követően minden gyerek ahhoz a névkártyához vezette a barátságfonalát, akit közel érez magához.
Fodor Adél tanító
Kecskeméti EGYMI Juhar utcai Tagintézménye
A fiúkkal közösen beszéltük meg, hogy mely fogalom mely állathoz tartozzon. Ezután önállóan vágtak, szöveget másoltak, ragasztottak.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Az állatokkal kapcsolatos feladatokat mindig nagy örömmel fogadják a gyerekek az osztályomban. Ezzel a felfedezős, rajzos feladattal sok új és hasznos ismerethez is hozzájuthattak a kisdiákok. Érdeklődőek és motiváltak voltak az egész óra folyamán.
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Katolikus Iskola
Társas kapcsolatok
Ebben a hónapban a barátok és társak fontosságára fókuszált az osztályunk. Gyakran játszunk osztályfőnöki órákon a mi „barátságfonalunkkal”, melyben az a feladat, hogy körben állva egy pozitív gondolatot kell, fogalmazunk meg barátunkról, a fonalgombolyagot oda kell dobni társunknak.
Ebben a hónapban azonban célul tűztük ki, hogy egy olyan tanulótársukkal is „fel kell venniük” a kapcsolatot, akivel azelőtt nem igazán volt közös pont. Így sorsolás útján alakultak ki az új párok. Miután beszélgettek, elkezdték megismerni egymást, körbe álltuk és a „barátságfonalunkat” oda kellett dobnia a társának és egy pozitív gondolatot, mondatot kellett róla megfogalmaznia. Pl. „Érdekes volt számomra megtudni rólad, hogy, …” vagy „büszke vagyok rád, azért, mert… „ Nagyon szeretik a gyerekek ezeket a játékos feladatokat, örömmel vesznek részt benne. Elkészítettük a mi „barátságfonal tablónkat is”.
Ezután a pároknak apróhirdetést is kellett feladnia, melyben az összegyűjtött mesehősök, szereplők közül választhattak. A közös munka során megbeszélték, hogy milyen is egy jó barát, és milyen értékekkel rendelkeznek ezek a mesehősök.
Szabó Judit Ágnes, Kovácsné Várhegyi Mónika
Boldog óránkon remekül szórakozva válogattunk az állatok világából olyan tulajdonságokat, amik erősítheti a mi kapcsolatainkat. A gyerekek elmesélték miért választották éppen azt az állatot, miért van nagy szüksége arra a tulajdonságra. Elkészült a barátság háló is :). Sokat énekeltük és nagyon vidámak voltunk.