
Társas kapcsolatok ápolása


"Zajzoni Rab Istvan" Középiskola
A társas kapcsolatok ápolása téma kapcsán megállapítottuk a gyerekekkel, hogy nagyon szerencsések vagyunk, hogy családban élünk és barátok vesznek körül minket. Ilyen támogatással a nehezebb napok sem elviselhetetlenek számunkra, mivel van aki meghallgasson minket. Viszont egyik fontos tanulsága volt beszélgetésünknek, hogy mi nagyban hozzájárulunk ahhoz, hogy mások, hogyan viselkednek velünk szemben, így megpróbálunk ezután jobban átgondolni cselekedeteinket, szavainkat.
Gyengénlátók Általános Iskolája EGYMI és Kollégiuma
Boldogságóra-tanár: Bieber Mária
Osztály: Mosolykedvelő 6/c
A Társas kapcsolatok hónapjában ismét szívesen rajzoltak tanulóink. Az egész osztály aktívan részt vett a munkában. Az állati erősségeket megjelenítő rajzok önmagukért beszélnek.
Mindannyian tanulhatunk:
a delfintől szeretetet,
az őzikétől szelídséget,
a kutyától hűséget,
a pillangótól átalakulni tudást,
a bagolytól bölcsességet,
a méhecskétől szorgalmat,
a majomtól pedig gondoskodást.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az osztályban tanuló gyerekeknek a legfontosabb boldogságforrást az életükben a társas kapcsolatok jelentik. Az összes témánál kihangsúlyozzák mennyire fontosak számukra a baráti kapcsolatok és a család. Ebben a hónapban is rengeteget nevettünk, közösen oldottunk meg sok-sok hasznos feladatot. A hónap dalát sokszor meghallgattuk, együtt énekeltük ami remek hangulatot teremtett. A tankönyv és a munkafüzet feladatain végigmentünk és rengeteg boldog pillanattal lettünk gazdagabbak.
A gyerekekben sok kérdés is felmerült a téma kapcsán. Volt olyan tanuló aki négyszemközt kért tanácsot egy családtagjával való konfliktus kezelésében, illetve arra vonatkozóan hogyan tudná jobbá, tartalmasabbá tenni a kettőjük kapcsolatát. Felismerések születtek bennük a téma feldogozása során. Számomra még nyilvánvalóbbá vált mennyire sokat jelentenek az ő életükben a társas kapcsolatok. Egymásra is nagyon odafigyelnek, örülnek egymás sikereinek, vigasztalnak, ha valakit csalódás ér vagy szomorú. Szünetekben alig várják, hogy végre egymással beszélgethessenek, játszhassanak, élvezhessék egymás társaságát. A feladatokat ügyesen és lelkesen oldották meg. Ha kérdésük volt bármiben, bátran kérdeztek.
A havi feladatot együtt oldották meg, közös munkával. A tablóra sok-sok állat felkerült, rengeteg jó tulajdonsággal. Úgy gondoltam ez egy igazán kézenfekvő feladat, hiszen imádják az állatokat. A rajz készítése során sokat tanakodtak, vajon melyik állat melyik jó tulajdonságot képviseli. A jó tulajdonságok közül ezeket tartották a legfontosabbnak: szeretetteljes, kedves, szelíd, bölcs, gondoskodó, kitartó, szorgalmas, hűséges, büszke. A végeredmény nagyon szép lett! 🙂 Azt hiszem mindenki hozzátett valamit a közös munkához.
Az óra végi meditációkon a gyerekek láthatóan ellazultak, megnyugodtak. Utána arról számoltak be, hogy mennyire jó érzés volt hallgatni.
Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános Iskola
Állatok azon tulajdonságait jelenítettük meg a harmónia fán, amelyek segítenek bennünket a harmonikus, békés kapcsolatok kialakításában és fenntartásában.