
Társas kapcsolatok ápolása


Juhász Gyula Református Gimnázium és Szakképző Iskola
Sok jó élményt és tapasztalatot sikerült cserélni a társas kapcsolatok feladataival. Mellékelten küldöm az apróhirdetések feladat írásait.
Tisztelettel Purgel Zsóka
Dr Mészáros Kálmán Általános Iskola
Közösségünk fejlődésében fontos szerepe van az önismeret fejlesztésének. Az e havi téma újabb lehetőséget, színteret biztosított ehhez. Egymást segítve kerestük a legtalálóbb személyre szóló tulajdonságokat. Örömteli perceket okozott az ezekhez legjellemzőbb állat megtalálása. Ezután kezdődhetett a tabló megtervezése és elkészítése jó kedvvel. Újabb szép, közös élménnyel gazdagodtunk.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Nálunk napi szinten beszélgetés tárgyát képezi, hogy egy adott helyzetben mi lett volna a helyes magatartás, viselkedés, hogyan alakulhatott volna másképp egy szituáció; min lehetne, esetleg kellene változtatni ahhoz, hogy eredményesebben tudjunk kommunikálni, vagy kapcsolataink ápolásban, fenntartásában sikeresebben működni. Ebből kifolyólag egy kicsit más nézőpontból közelítettük meg a havi feladatot.
Megtartottuk az „állati erősségeket”, azonban nem azt néztük meg, hogy a társas kapcsolatok tekintetében milyen tulajdonságok lennének kedvezőek. A gyerekeknek önmagukat kellett állati tulajdonságok alapján jellemezni. 40 darab, állatok által képviselt tulajdonságból választottak végül kettőt. Volt pozitív, negatív tulajdonság egyaránt, és érdekes volt számomra megtapasztalni, hogy milyen önismerettel, önkritikával rendelkeznek: őszintén vállalták, milyennek gondolják önmagukat. A két állat közül szinte mindegyiküknél megfigyelhető, hogy míg az egyik tulajdonság általános érvényű személyiségükre nézve, addig a másik inkább az éppen aktuális élethelyzetükre vonatkozó jellemvonást tükröz. Így lett egy pár a delfin-bagoly (intelligencia-bölcsesség), farkas-borz (falkahűség/agresszió-kitartás/bátorság), nyúl-bárány (félénkség-ártatlanság/szelídség), kutya-delfin (hűség-intelligencia), nyúl-méh (félénkség-szorgalom), róka-oroszlán (ravaszság-büszkeség), farkas-pók (falkahűség/agresszió-cselszövés/behálózás).
A Boldogságórák rengeteg beszélgetésre adnak lehetőséget. Előfordul, hogy elterelődünk a kiindulási pontunktól, de egy dolog mind az aktuális, „kötelező”, mind az éppen megvitatott témában közös: a középpontban mindig a gyerekek vannak.