
Társas kapcsolatok ápolása


Tudományos kísérletekkel alátámasztott tény, hogy az állat-gyermek kapcsolat növeli a gyermek önbizalmát, türelemre, empátiára nevel. Mi az adott témát játékosan közelítettük és dolgoztuk fel. A havi munkánk eredményeként születhetett meg a 2:1-ben játékunk, mellyel memóriázhatunk, de a Fekete Péter mintájára kártyázhatunk is. Mindenki nyer, aki velünk játszik!
Apróhirdetések
Nagykállói Általános Iskola 3. a osztály
Keresek egy bátor mézimádó barátot, aki minden bajtól megvéd engem!
Jelige: „félénk rózsaszínű állatka”
Őrző- védő szolgálat munkatársának jelentkezését várom, aki az unokám és a saját testi épségemet megvédené egy beste állattól!
Jelige: „fityula”
Bőrgyógyászok jelentkezését várom, akik megégett bőrömet és hiányossá vált szőrömet orvosolni tudnák.
Jelige:” kismalacok kíméljenek”
Törpenövésű barátaim számára keresek csinos, dolgos feleséget. Alma imádók kíméljenek.
Jelige: „hejhó”
Bátor királyfi kerestetik, aki egy gyámoltalan egyfejű barátja lenne.
Jelige: vadkörte
Zajzoni Rab István Középiskola
Kellemes hangulatot varázsolt ez az egyszerű, de sokatmondó kérdés: ,,És te, barátom, hogy vagy?\” Mosolyogva kérdeztek és válaszoltak a gyerekek. A párok nagyon ügyesen alakultak át élő szobrokká, és mutatták be a különböző helyzeteket, mint például: gondoskodás, szeretet, összetartozunk, köszönöm, számíthatsz rám. A többiek meglepően gyorsan kitalálták. Beszélgettünk arról, hogy milyen jó, hogy vannak társaink: családtagok, barátok, osztálytársak, iskolatársak, stb., akikkel együtt élünk (játszunk, szórakozunk, tanulunk, eszünk, alszunk, kirándulunk, szerepelünk, ünnepelünk…), és akik mellett boldogak lehetünk. A boldog, harmonikus kapcsolatokat fenntartó tulajdonságok közül többen választották a szeretetet, bölcsességet, bátorságot, gondoskodást, és rajzolták le az ezeket jelképező állatokat.
Petőfi Sándor Általános Iskola
A Manók csapata a társas kapcsolatokról beszélgetett. Miután megbeszélték a családi, rokoni kapcsolatokat, a barátok, osztálytársak kerültek szóba. Együtt játszani jó!
Debreceni SzC Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium
Sokat beszélgettünk arról, hogy miért is fontosak a társas kapcsolatok. Az ember társas lény, de az embereken kívül szívesen van együtt kedves, barátságos, hűséges állatokkal is. Többen az osztályból tartanak állatokat: kutyát, cicát, halakat, tyúkot és sertést. A hűséget, barátságot jelképező kutyus és a bátorságot, tekintélyt jelképező tigris rajzát töltjük fel ebben a hónapban…
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A tanulókhoz nagyon közel állt ez a téma. Szívesen és örömmel oldották meg a feladatokat.
ZAJZONI RAB ISTVÁN KÖZÉPISKOLA
„És te, barátom, hogy vagy?”-kérdeztük egymástól az óra elején.
Párban állva élő szobrokat alkottunk arról, hogy „szeretjük egymást”, „haragban vagyunk”, „kibékülünk”, „összetartozunk”.
Utána körben ülve beszélgettünk arról, milyen jó, hogy körülöttünk vannak családtagok, társak, barátok, akikben megbízunk, akik szeretnek minket, akiket mi is szeretünk, akik segítenek nekünk és akiket mi is segítünk.
Olyan tulajdonságokat gyűjtöttünk, amelyek segítenek abban, hogy jó kapcsolatban legyünk egymással. Ezekhez a tulajdonságokhoz állatokat is társítottunk, rajzoltunk: a kutya hű, a ló barátságos, a majom jókedvű, a lajhár nyugodt, a harkály kitartó, a tengerimalac kedves, a hal örömszerző, a mókus előrelátó, a puma gyors, a nyúl figyelmes…
Így állt össze a csoportképünk az állati erősségekről.