Mi is szeretnénk ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezni.

Egri Balassi Bálint Általános Iskola
Mi is szeretnénk ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezni.
Mezőpetri Napközi Programú Óvoda
Az egész hónapot annak szenteltük, hogy jobb kapcsolatot alakítsunk ki egymással, és elmondhatom, hogy annak örülök a legjobban, hogy a hónap második felében a gyerekek már együtt játszottak, mindenki mindenkivel. Feldolgoztuk a mesét, el is dramatizáltuk, sokat beszélgettünk és játszottunk és a tevékenységek végén meghallgattuk a hónap dalát és el is énekeltük.
Báthory István Általános Iskola
„A NAGY EURÓPAI KARÁCSONYFADÍSZ CSERE” 2017
A Europe Direct Tájékoztató Központ Wrexham 2017-ben utolsó alkalommal szervezi meg a „European Christmas Tree Decoration Exchange” nevű programot, melyet „A nagy európai karácsonyfadísz csere” néven népszerűsít a Veszprém megyei Europe Direct Tájékoztató Központ.
Mi a „Nagy európai karácsonyfadísz csere”?
Ez egy kulturális csereprojekt, ami során a résztvevő iskola/osztály kb. 30 európai iskolával kerül kapcsolatba. A diákok egy-egy, a saját országukra jellemző karácsonyfadíszt készítenek saját kezűleg a partnerintézményeknek, majd pedig postázzák a dísz(eke)t egy, az iskolát és a saját karácsonyi szokásokat (ünneplés módja, ételek, hagyományok, énekek stb.) tartalmazó információs csomaggal. A csomagküldés kölcsönös, így a diákok a program végén a partnerintézményektől kapott díszekkel az iskola egy központi helyiségében EU-karácsonyfát tudnak felállítani, az információs csomagok segítségével pedig a partneriskolák országainak nyelvét, karácsonyi hagyományait, ételeit, történeteit ismerhetik meg.
A csereprojekt célja: a csomagváltásoknak köszönhetően a tanulók kreatív és játékos módon tudják bővíteni földrajzi, történelmi és nyelvi ismereteiket, miközben kapcsolatba kerülnek más -országok iskoláinak tanulóival, megismerve azok kultúráját, hagyományait és így azt is, mit jelent európai polgárnak lenni. A projektben való részvétel elősegíti az iskolák közötti kapcsolatfelvételt, esetleges jövőbeni együttműködéseket. Évente több, mint 20 ország 200 iskolája vesz részt Európa szerte a programban.
Részvételi feltételek:
– kb. 30 db kézzel készített, saját régióra, városra jellemző, szimbolikus karácsonyfadísz elkészítése és egy információs csomag összeállítása.
Ajándékokra vonatkozó kritériumok:
– bármilyen anyagból elkészíthető (karton, műanyag, fa, papír stb.)
– bármilyen méretű lehet
– ajánlott a díszek hátuljára, vagy kevésbé látható helyre ráírni, hogy melyik országból érkezett. (így a karácsonyfán/táblán való azonosítása könnyebb lesz)
– 30 díszt kell készíteni (ennél több lehet, kevesebb viszont nem, mert az iskola 30 külföldi iskolával kerül majd kapcsolatba és 1-1 dísz postázása a részvétel feltétele)
Az ajándékok minősége iskolától függően különböző lehet! Ennek okai: diákok életkora, az iskolák rendelkezésre álló erőforrásai, fogyatékossággal élő diákok részvétele stb. A csereprojekt lényege a változatosság és kreativitás. Ezen okból kifolyólag a szervező nem kívánja meghatározni az iskoláknak, hogyan és milyen anyagból, kivitelezéssel készüljenek a díszek, de kéri, hogy a résztvevők a lehetőségeikhez mérten a legjobbat nyújtsák.
Az információs csomag tartalmazza
– általános információ a régióról és az országról (pl. az iskola földrajzi helye, anyanyelv, éghajlat, jellemző magyar ételek, a régió vagy a város jelentős nevezetességei stb.);
– a dekoráció megnevezése, amit az osztály/iskola készített és annak miértje;
– hogyan ünneplik a karácsonyt (családi hagyomány is megosztható, pl. hogyan telik a Szenteste, vagy Karácsony első/második napja);
– karácsonyi hagyományok, történetek (min. 1);
– karácsonyi énekek (min. 1);
– karácsonyi ételek recepttel (min. 1, olyan, amit a partneriskolák is el tudnak készíteni);
– “Boldog Karácsonyt” és más karácsonyi üdvözletek saját nyelven; o opcionális: mellékelhetők képek arról, hogyan készítették a diákok a díszeket.
December 7. – eddig a dátumig várhatóan megérkeznek a csomagok a partneriskoláktól, felállítható az EU karácsonyfa.
December 15. – OPCIONÁLIS – fotók küldése a díszekről és a résztvevő diákok csoportjáról. A Province de Luxembourg in Belgium Europe Direct iroda minden évben elkészít egy fotókönyvecskét az adott évben résztvevő iskolák által készített díszekről és a diákcsoportokról. Amennyiben az iskola szeretne bekerülni ebben a könyvbe, a megjelölt határidőig 2 db képet (1 db a kész dísz(ek)ről, 1 db a csoportról/osztályról) szükséges küldenie az alábbi oldalon: https://wetransfer.com/ (egyszerű használatú, a képeket fel kell tölteni, megadni a lenti e-mailcímek egyikét, a saját e-mail címet és szövegként az iskola nevét, a várost és az országot.) E-mailcímek: v.bodson@province.luxembourg.be, europedirect@province.luxembourg.be A könyvecskéből minden résztvevő iskola kap postán egy példányt.
Somogyi Rezső Általános Iskola
Rengeteg állatról olvastunk. Kiderült, hogy sokan olyan tulajdonságokkal is rendelkeznek, melyeket eddig csak emberekre jellemzőnek gondoltunk. Pl. eszközhasználat, érzelmi megnyilvánulások, kommunikáció, nyelvhasználat stb. Jó hangulatban, sok-sok nevetéssel, új ismeretek szerzésével telt az óra. A közös alkotás jó bizonyság erre.
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
A hozzájuk legközelebb álló személyeket nevezték meg, ill. ábrázolták a gyerekek. Volt, aki a tulajdonságokat is odaírta a nevek mellé.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ma minket is elért a hóesés, igaz nem sok, de úgy döntöttünk, hogy testnevelés óránkat kint töltjük az udvaron. Minden gyerek egyformán örült a hóval történő mókának. Béke és nyugalom volt. Vidám, havas együttlét. Ízelítőül néhány fotó.
Pusztakovácsi Általános Iskola
Pusztakovácsi Általános Iskola 1. osztályos tanulóinak munkája a Társas kapcsolatok ápolása témában.
Német Nemzetiségi Általános Iskola
Ebben a hónapban jóval több időt tudtunk szánni a témával való foglalkozásra.
Elsőseim a cím kapcsán azonnal a barátokra, osztálytársakra gondoltak, így e kapcsolattípus mentén haladtunk a téma boncolgatásában. (Bár érintőlegesen szóbakerültek a családi kapcsolatok is, de a gyerekeknek mégsem ez volt a kézenfekvő) Sokszor kérdeztük meg egymástól, hogy \”És te barátom, hogy vagy\”, amire meglepően igazán őszinte válaszokat adtak a sablonok helyett. A szituációs játékokkal sok problémás eset megoldására találtunk mintákat, így lesz mihez nyúlniuk, ha hasonló helyzetbe kerülnek a valóságban.
Iskolánkban most rendeztük az \”Egészség projekt hetet\”, mely kitűnő alkalmat teremtett arra, hogy népszerűsítsük diákjaink körében, hogy a lelkünk egészsége, a boldogság, mennyire fontos láncszeme az életünknek. A projektzáró rendezvényünkön alsósaink közösen énekelték \”Ha boldog vagy….. \” című dalt.
Sőt osztályunkban minden reggel felcsendül, ha véletlenül elmarad, követelik.
Úgy gondolom, hogy a témával való tudatos foglalkozás során sokkal közelebb kerültek egymáshoz a gyerekek. Ez biztos alapja lesz egy nagyon jó osztályközösségnek. És engem is nagyon boldoggá fog tenni, ha ez valóban így lesz.