A tanulókhoz nagyon közel állt ez a téma. Szívesen és örömmel oldották meg a feladatokat.

Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A tanulókhoz nagyon közel állt ez a téma. Szívesen és örömmel oldották meg a feladatokat.
ZAJZONI RAB ISTVÁN KÖZÉPISKOLA
„És te, barátom, hogy vagy?”-kérdeztük egymástól az óra elején.
Párban állva élő szobrokat alkottunk arról, hogy „szeretjük egymást”, „haragban vagyunk”, „kibékülünk”, „összetartozunk”.
Utána körben ülve beszélgettünk arról, milyen jó, hogy körülöttünk vannak családtagok, társak, barátok, akikben megbízunk, akik szeretnek minket, akiket mi is szeretünk, akik segítenek nekünk és akiket mi is segítünk.
Olyan tulajdonságokat gyűjtöttünk, amelyek segítenek abban, hogy jó kapcsolatban legyünk egymással. Ezekhez a tulajdonságokhoz állatokat is társítottunk, rajzoltunk: a kutya hű, a ló barátságos, a majom jókedvű, a lajhár nyugodt, a harkály kitartó, a tengerimalac kedves, a hal örömszerző, a mókus előrelátó, a puma gyors, a nyúl figyelmes…
Így állt össze a csoportképünk az állati erősségekről.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
A gyerekek mandalával készítették el a feladatot, melynek színezését nagy örömmel végezték.
Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Az órát most is, mint mindig a mese feleolvasásával kezdtem, majd a megbeszélése követte. A gyerekek nagyon kedves dolgokat mondtak, amiért jó és fontos, hogy barátaink legyenek, miben tudnak nekünk segíteni, és ők hogyan tudnak támaszai lenni a barátaiknak. A felnőttek barátságáról is beszélgettünk, és jó volt hallani, hogy többen azt mondták, a szüleik egymás legjobb barátai.
A feladatot csoportmunkában oldottuk meg, így az iskolánk másik profilja, a KIP módszer is megvalósult. Mivel a KIP alapszabálya, hogy a csoportok csak különböző feladatot oldhatnak meg, az összehasonlítgatás elkerülése miatt, így mindhárom csoport másik oldalról közelítette meg a havi feladatot. Segítségül hívtam a Boldogsáóra feladatlapját. Az egyik társaság az Állati erősségek témát rajzolta, a másik Barátságvirágot készített, míg a harmadik azt rajzolta le, hogyan tudnak egymásnak segíteni a barátok. Erre összegyűjtötték egymás ujjlenyomatait, amikből különböző figurákat alkottak. Minden csoport nagyon élvezte a munkát és szépen dolgozott együtt.
November elején Márton napra készülődve elmeséltük Márton püspök történetét. Beszélgettünk arról, hogy régen az évszak végén beterelték az állatokat a legelőkről és eladták őket a vásárokba , vagy levágták őket. Finom lakomát készítettek, amire meghívták a rokonokat, barátokat és örömmel, együtt elfogyasztották azt. Közben vidám meséket meséltek, énekeltek, táncoltak. Mi is tartottunk egy vidám Márton napot a családokkal együtt, közös barkácsolással, sütemény sütéssel, énekelgetéssel, esti felvonulással a faluban.
A projekthét keretében beszélgettünk arról, hogy szerintük most is élnek-e szegények köztünk, találkoztak velük?- Igen a Tescó körül.
Mi is tudunk úgy segíteni, mint Miklós püspök?- Igen étellel, ruhával…
Mikor lennének igazán boldogok ezek az emberek?- Ha lenne családjuk, otthonuk…
Az éves ütemtervünknek megfelelően november hónap végén a család témakörrel is foglalkozunk, így ez már előkészítette a család fontosságát, az adventre való ráhangolódást.
Mi hálásak lehetünk, hogy vannak szüleink, testvéreink, s az adventre készülődve rájuk gondolunk és nekik akarunk örömöt szerezni apró meglepetésekkel, segítségadással, figyelmességgel…
Itt az oviba nincs itt a családunk .Helyettük is van aki szeret minket vagy akiket mi kedvelhetünk?
-Igen az óvónéni, dadus néni.
Miért jó még idejönni?- Mert lehet játszani.
Játszani otthon is lehet?- De itt itt vannak a barátaink.
Együtt jobb játszani, vagy egyedül?- Együtt, úgy érdekesebb.
Akkor fontosak a barátaink?- Igen.
Miért rossz annak, akinek nincs barátja?- Mert unatkozik, szomorú…
Szerintem ebben a csoportban mindenkinek van barátja, lehet, hogy több is. Most arra kérlek benneteket, hogy mindenki menjen oda a barátjához, fogja meg a kezét és most együtt, párosan fogunk tornázni, játszani és közben végig fogjátok egymás kezét. Zenére szobros játékot játszottunk, majd párosan gimnasztikáztunk ( só törés,biciklizés,lovacskázás, talicskázás) a végén páros fogócskát is játszottunk.
Mielőtt elengednétek egymás kezét, üljetek le az asztalokhoz, mindenkinek vágtam ki barátság kezeket, amire rárajzolhatjátok a barátotokat és a másik kézbe pedig magatokat.
Lehet valakinek több barátja is?- Igen.
Emlékeztek amikor Marci szomorú volt, mert nem volt itt a barátja Vili, és a nagyok pedig nem akarták, hogy velük játsszon? Mikor lett csak jókedve? Miután az óvónéni odajött hozzánk megbeszéltük és bevettük a csapatba.
Erről eszembe jutott egy ovis történet elmesélem nektek. (Vadadi Adrienn: Leszel a barátom)
A mese után együtt felragasztottuk a barátság kezeket a boldogságfalunkra és megbeszéltük, hogy minden nap tehetünk valamit a barátunkért, amitől jobb lesz a kedve és jó lesz együtt nevetni.
Zalaegerszegi SZC Keszthelyi Asbóth Sándor Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
Boldogságóránkon áttekintettük társas kapcsolatainkat, szerencsére többségünk kiterjedt és értékes családi, iskolai és baráti közösségek tagjai. Ahhoz, hogy ezeket a számunkra fontos embereket megtartsuk, szükséges állandóan építeni a kapcsolatot. Megbeszéltük hogyan tudjuk ezt megtenni, melyek azok a dicsérő, elismerő, támogató módszerek, melyek ezt segítik. Az állati erősségek feladatot választottuk, mert sokunk kedvencei az állatok.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Beszélgettünk a társas kapcsolatok fogalmáról, hatásairól. Majd meghallgattuk a hónap dalát úgy, hogy a gyerekek becsukták a szemüket, és próbálták átadni magukat a zenének.
Ezután szétosztottam a 96. oldalon található idézeteket, ezzel kapcsolatban kellett a gondolataikat megfogalmazniuk párokban. Nagyon jól érezték a feladatot. Ezután felolvastam nekik a Görög mese a barátságról c. történetet. Megbeszéltük, hogy amit Szókratésznak mondani akartak a barátjáról, arra a pletyka kifejezést használnánk, ami egy káros és kerülendő szokás, főképp a baráttal szemben. Majd az Adj egy barátságötöst feladatban megfogalmaztak 5 olyan dolgot, ami jobbá tesz egy barátságot. Ezeket a kifejezéseket beírták egy kéz öt ujjába.
Felolvastam néhány ötletet, hogy hogyan lehet egy barátságot építeni, jobbá tenni, ápolni. Beszéltem nekik a kapcsolatápolási tervről, arról, hogy mennyire fontos figyelni a másik igényeire.
Majd a Dolgozz a házadon feladat következett. Minden emberi kapcsolatnak négy eleme van: tisztelet, bizalom, szeretet, megértés/megismerés. Ha a kapcsolat egy ház, ahol a tisztelet a ház alapja, a bizalom az ablak, a szeretet a tető, és az ajtó a megértés. Beírtuk egy-egy házba, ki kinek adja és kapja a legtöbbet ezekből.
SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
A gyerekek csoportokban készítették el a számukra kedves állatok erősségeit