A társas kapcsolatok témakörben rengeteg élmény került felszínre, amiről nagyon szívesen meséltek.Évekre visszamenőleg is emlékeztek kedves, egymásnak örömet okozó eseményekre.

Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A társas kapcsolatok témakörben rengeteg élmény került felszínre, amiről nagyon szívesen meséltek.Évekre visszamenőleg is emlékeztek kedves, egymásnak örömet okozó eseményekre.
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Társas kapcsolatok témakörhöz egy szombati munkanapon láttunk hozzá. Miután egy iskolai adventi műsorra is készülünk, így a mai felgyorsult emberi kapcsolatokról, a közelgő ünnepről, az azzal kapcsolatos reményeinkről beszélgettünk. A gyerekek 4 fő csoportba sorolták a társas kapcsolataikat:
Család
Iskola
Barátság, szerelem
Virtuális kapcsolatok
Plakátot készítettünk, melyen ezen területek legjellemzőbb vonásait próbálták ikonokkal kifejezni.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
A novemberi nyílt napon a résztvevő szülők számára is szerettük volna bemutatni, milyen jellegű tevékenységek zajlanak a Boldogságórákon. A rajzos és mozgásos bemelegítő után (Körbe-körbe, karikába, fa és ingaóra, cica és csiga, villámlazítás) körbe indítottam a „Kis barátom, hogy vagy?” játékot, majd egy baráti kézfogást. Ezután kolléganőmmel rögtönzött bábszínházba hívtuk a gyermekeket, és előadtuk kesztyűbábokkal a „Süni irigy lesz” című rövid jelenetet, amit az óvodásokkal utána röviden meg is beszéltünk. Majd a pókhálószövés következett: „azért szeretem xy-t, mert…” megfogalmazásával továbbítottuk a fonalat, míg mindenkire sor került. Szerencsére nem gubancolódott össze a sok szál, ez lett a mi Pillangó csoportos társas kapcsolatunk hálója. 🙂 Ezután az asztalnál kis csoportokban megkezdődött a közös munka („Építsünk együtt!”). Az egy asztalnál ülő minden csoporttagnak együtt kellett építenie egy kis házat ugyanannyi LEGO darabkából. A csoportok összeállításánál ügyeltem arra, hogy olyan gyermekek kerüljenek össze, akik egyébként nemigen keresik egymás társaságát, így a játék alkalmat adott arra is, hogy új közösségi élményeket szerezzenek a gyermekek. Nagyon élvezték ezt. Ismét mozgással folytattuk a „foglalkozást”, a „Ha boldog vagy..” dalt énekeltük és kísértük játékos mozgással. Végezetül barátságláncot fontunk kézfogással, majd a játékidőben kiszínezett emberformák összeragasztással ez a jelkép felkerült a csoportszobánk falára is.
A szülőknek nagyon tetszettek a Boldogságórán bemutatott módszerek. Mi reméljük, hogy továbbadják tapasztalataikat azok számára is, akik nem tudtak részt venni ezen a programon.
A barátság lánc megalkotása sok szempontból “jólesett “ a csoportnak. Nagyon fontos számunkra a csoport kohézió. Mi Óvó nénik folyamatosan azon dolgozunk, hogy a gyerekek jól érezzék magukat a közösségben. Egy derűs, oldott légkörben valami jónak a részese lenni, hogy mindenkinek legyen valaki, aki megfogja a kezét. Akadtak jó barátok, párosok, hármasok, akikre számítottunk, hogy egymást választják. Voltak meglepő választások. Olyan nagyok, akik felkarolták a kicsiket.
Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Kiskunhalasi Tagintézménye
A Méhecske csoportban ebben a hónapban a Boldogságóránkat egy relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezt követően beszélgettünk a társas kapcsolatokról, majd megkérdeztünk egymástól, hogy: \”Kis barátom hogy vagy?\” Ezután következett a csoport barátságláncának elkészítése. Végül készítettünk pókhálót is, amit a gyerekek nagyon élveztek. A foglalkozást pedig a hónap dalával zártuk.