
Társas kapcsolatok ápolása


Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Kialakult stabil baráti körök vannak a csoportban,igy könnyen megoldottuk a feladatot. A legtöbben barátságvirágot készítettek amit a szülőknek is megmutattunk.
Elkészítettük a csoport barátságplakátját is.
Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
5-6-os diákok a rajzos feladatot választották.
OROSZLÁNYI HUNYADI MÁTYÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Marcinak kevés az önbizalma, társai próbálnak segíteni neki.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
7-8.os diákjaim ismét a rajzos feladatot választották. A lányok nagyon szépen összeszedték, hogyan tudnak segíteni batárjuknak, ha bajban van.
Gelsei Weöres Sándor Általános Iskola
Osztályommal, a Gelsei Weöres Sándor Általános Iskola 2. osztályával sokat beszélgettünk a barátokról, a barátságról,, lerajzolták barátaikat, meghallgattuk a dalt, s megbeszéltük, hogy még tudatosabban figyelünk egymásra.
Ajka Városi Óvoda Szivárvány Óvoda
Az óvodánkra és csoportunkra jellemző, hogy az év folyamán a családok költözködése miatt gyermekek búcsúznak tőlünk és érkeznek hozzánk. A baráti kapcsolatok ezért folyamatosan alakulnak, változnak. Vannak már erős baráti viszonyok, de az új gyermekeket is szívesen fogadják és segítik. Előfordul azonban, hogy konfliktus helyzet alakul ki, használják a barát-nem barát kifejezést, ha valaki mással szeretne játszani. A beszélgetések alkalmával nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy a barátság nem múlik el attól, ha másokkal is játszik társunk, és mondjuk el kéréseinket: A barátod vagyok, de most mással is szeretnék játszani, örülnék ha te is velem tartanál!”
A barátság-háló megjelenítette a csoport kapcsolatrendszerét. A barátok egymást választották, de volt aki arra is figyelt, hogy ki nem kapott még fonalat. A papíron való megjelenítésnél még jobban kiemelte, hogy a baráti kapcsolatok, hogyan adják ki a csoport szociometriáját. Örömmel tapasztaltam, hogy nincs peremre került gyermek, mindenkit választott valaki.