
Társas kapcsolatok ápolása


Szikszai György Református Általános Iskola
Társas kapcsolatok az Apró virágszirmok csoportban
A novemberi hónap a társas kapcsolatokról szólt. A gyerekekkel beszélgettünk ennek a szónak a jelentőségéről. Megbeszéltük még a családban lévő társas kapcsolatokat, majd az osztályon belüli társas kapcsolatokra tértünk rá. A gyerekek a legjobb barátjuknak, osztálytársuknak készítettek barátság karkötőt, amit fel is raktak egymás kezére. Egész nap ezt viselték, és remélem nagyobb figyelmet fognak egymásra szentelni.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Enyhe Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája
Fontos embereket -a kislány kívánsága szerint- a kedvenc iskola tevékenységeivel és apukájával mutatjuk be. A tánc-csoport és a gyógytestnevelés órák baráti, segítő, támogató kapcsolatai az elfogadással, segítséggel élért sikerek fontos részét képezik a mindennapoknak.
Kőbányai Harmat Általános Iskola
A második osztályosok plakátot készítettek a baráti kapcsolat fontosságáról. Többen kiemelték a támogatás és a bizalom fontosságát a baráti kapcsolat ápolásában. Nehézséget jelentett a képi ábrázolás. Az első osztályban nem készült plakát, de a témát feldolgoztuk. Plakát helyett „szoborban” fogalmazták meg a címben szereplő tartalmat.
Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde Zsiráf óvoda széhely
A héten a családtémakört dolgoztuk fel,így a társas kapcsolatok ápolásának feldolgozása nagyon összeillett a heti témánkkal is. Barátságláncot készítettünk. Mindenki kiszínezte a saját emberfiguráját, olyannak amilyennek saját magát látta. A kisebbeknek segítettem,hogy milyen a haja,szeme színe.A jeleket gyerekfigurák hasára rajzoltuk.A lánc alkotása,nagyon jól ki jöttek a baráti
kapcsolatok,hogy egymás kezét meg fogták.A kis figurákat egy nagy körbe felragasztottuk a falra,
ahol mindenki megnézhette a csoport barátságláncát.
Hatos Ferenc Általános Iskola és AMI
1. Csoportos mozgásos feladat.
2. Mi a barátság? Ötlet börze.
3. \\\”Pozitív gyerek vagyok\\\” barátság kártyák húzása és a rajta lévő mondatok megbeszélése.
4. Milyen a jó barát? Miért jó, ha van barátom?
5. Közmondások elemzése a barátságról.
6. Ajándék készítése barátomnak.
7. Ajándék átadása és ritmus gyakorlatok.
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
A gyermekek szituációs játék formájában mutattak be társas, emberi kapcsolatokat, ami fontos számukra, amit fontosnak tartanak, és ami megragadta őket, lelküket, érzületüket. Érzékenyen nyúltunk a témához, és nagyon átfogóan, körültekintően jártuk körbe, hisz ez nagyon sokrétű téma, és az egyik legfontosabb dolog az életben, hisz meghatározzák közérzetünket, hozzáállásunkat, belső értékeinket, és ezt a gyermekek nagyon jól tudják, és sok érdekes dolgot hoztak fel a való életből is. Hálásak vagyunk nekik, hogy vannak nekünk, hisz nélkülük üres lenne az életünk, szebbé teszik mindennapjainkat, okosak, ügyesek és lelkesek. Ez a videóból is kiderül 🙂 Jobb együtt a Világ!!!
Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola
A novemberi foglalkozásokon a harmadikosokkal elbeszélgettünk a társas kapcsolatok különböző szintjeről. Több időt szenteltünk a számukra az egyik legfontosabbnak, a barátságnak. Készítettünk kapcsolati hálót, meghallgattuk a hónap dalát valamint több másik dalt is a barátságról. Végül Ötsorost írtak a gyerekek a legjobb barátjukkal kapcsolatban. Ezt tabló formájában jelenítették meg.