
Társas kapcsolatok ápolása


Gyöngyösi Kálváriaparti Sport- és Általános Iskola
E havi téma keretén belül a barátság és család volt a központi helyen. Beszélgettünk magáról a tárasas viszonyokról, emberek közötti kapcsolatokról. Felolvastam nekik a barátságról szóló görög mesét, aminek együtt szűrtük le a tanulságait. Majd minden gyerek lerajzolta a kezét és az ujjaikba írták, azokat a tulajdonságaikat, hogy ők miért gondolják magukat jó barátnak. A barátság mellett külön kiemeltük a család fontosságát, szerepét. Különféle technikákkal elkészítette minden gyerek a saját ismert rokonsági kapcsolatait, a családfáját.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A találkozás
Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy család.
Családi összejövetelt tartottak, és nagyon jól mulattak. Éppen nagymama és nagypapa találkozásáról folyt a téma. Nagymama boldogan kezdte el: ˝ Mikor 21 éves lettem, a szüleimtől egy görögországi repülő utat kaptam ajándékba. A jegyem- úgy emlékszem mintha tegnap lett volna- a 113-as ülésre szólt. Felültem a gépre, és már nagyon izgatott voltam. De csak akkor lettem igazán izgatott, amikor egy sármos fiatalember ült mellém a repülő indulása előtt pár perccel. Egész repülő úton beszélgettünk . Az egyik pillanatban szóba került , hogy mit is szeretnénk Görögországban, és miért is tartunk oda. Láttam rajta valami nincsen rendben, azt mondta hogy nem Görögországba akar menni. A kisebbik unoka közbeszólt: Papi te mindig ilyen szórakozott vagy. Mikor megérkeztünk nem bírt magának szállást foglalni, így behívtam az én szobámba, mert kétszemélyes volt. Másnap közösen mentünk kirándulni is. Mikor hazaértünk Magyarországra bemutattuk egymást a szüleinknek. Összeházasodtunk, és ahogy teltek az évek megszülettél te lányom. ˝
Ekkor azt mondta a nagypapa: ˝Régen még sármos és buta voltam. Rossz gépre szálltam, és ez volt az életem legjobb tévedése!˝
Az asztalnál ülők elkezdtek nevetni, és itt a történetünk befejeződött.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI 2.a
A novemberi boldogságórán a társas kapcsolatok ápolásáról beszélgettünk.
A fogalmi meghatározások után mindenki elmondta ki él a családjában, hogyan segítik egymást. A családi kapcsolat erős kötelékén kívül, a baráti és szerelmi kapcsolatok fontosságát emelték ki tanulóink.
Intézményegységünk alapvető feladatai közé tartozik a társas kapcsolatok ápolása, ennek érdekében dolgozóink és tanulóink is mindent megtesznek.
A Boldogságórai foglalkozások mellett elmondhatjuk, hogy a sok-sok projektnap is erősíti a baráti és iskolatársi kapcsolatot, sőt a pedagógus-tanuló viszony is példásnak mondható. Egységünk létszáma 100 körüli, de szinte egy óriás családként éljük meg hétköznapjainkat. A már említett közös tevékenységekkel töltött napokon kívül (projektnapok, boldogságórák), a szakköri foglalkozások (tánc, színjátszó, kézműves, sport), és közös munka is erősíti e köteléket intézményegységünk tanulói között. Elmondhatjuk, hogy nagyon jól érezzük magunkat mi pedagógusok is, és tanulóink is egyaránt ebben a közösségben!
A csoport néhány tagja ebben a hónapban meglepetést szerezve gluténmentes társaiknak, ellátogattak egy erre specializált üzembe, ahol, mézeskalácsot készítettek ajándékba!
November a kapcsolatokról, kapcsolataink ápolásáról szólt.
Az osztályom tagjai kamaszkorban vannak,így nem meglepő, hogy legtöbb gondolatuk a szerelemhez kapcsolódott.
Az ölelés nálunk mindennapos, de a hónapban igyekeztünk,hogy minimum napi 8 ölelésünk meglegyen. 🙂
Mi úgy gondoljuk, hogy jobb Együtt a világ! 🙂