Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

Makovecz Imre Általános Iskola
A társas kapcsolatok havában elterveztük, hogy elkészítjük saját Törpfalunkat.
Elég mozgékony, csicsergő, csacsogó a csapatunk, ezért le kell őket kötni munkával, ami koncentrációt igényel, kezük jár a szájuk helyett. A kapott törp alakot mindenki saját egyéniségéhez alakította színben. A feladat volt, hogy találjanak ki maguknak egy rájuk jellemző tulajdonságot, amely a keresztnevük kezdőbetűjével kezdődik.
Mókás nevek születtek. Álljon itt néhány:
– Motoros Martin
– Kedves Kitti
– Humoros Hanna
– Akaratos Attila
– Hűséges Hanna
– Normális Nóra
– Virgonc Vivi
– Színes Stefi
– Viccen Viktor
– Zseniális Zsófi
– Tréfás Tamás
Hát ilyen a mi csapatunk…….
November a társas kapcsolatok intenzív gyakorlásának a hónapja volt. Az órák elején elénekeltük a fonjuk meg a láncot dalt és a barátságmadzag segítségével megnéztük, hogy kinek ki éppen az aktuális barátja. Megbeszéltük, hogy barátságot kötni és fenntartani nem egyszerű feladat, azért mindkét félnek tenni kell. Szituációs játékkal gyakoroltuk a barátkozás, a barátságkötés menetét – bemutatkozás, stb. A tanmese arra hívta fel a figyelmet, hogy nem mind barát, aki magát annak mondja.
Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
A foglalkozást a korábbiakhoz hasonlóan nagy lelkesedéssel és hozzáállással megtartottuk.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A Boldogságóra program 3. hónapjának témája a barátság volt. A 4.a osztállyal a téma bevezetését követően az egymásra figyelésre, szeretet fontosságáról beszélgettünk. Plakátot készítettünk, amin összefonódott kezekből egy hatalmas kört alkottunk, ezzel szimbolizálva az összetartozást.
Fóti Népművészeti Szakgimnázium és Gimnázium
A társas kapcsolatok témakörén belül, grafikus csoportommal bevezetésképpen ismert művészek barátságairól beszélgettünk, majd feltérképeztük kapcsolatainkat (barát, haver, család, rokon, osztálytárs, idegenekhez való viszonyulás).
Beszélgettünk a technológiai alapú kommunikáció hatásairól pl. metakommunikáció nehezebb felismerése- ennek kapcsán játszottunk egy szituációs játékot, az egyik diáknak fel kellett ismernie a többiek által eljátszott, érzelmeket kifejező helyzeteket.
Végül, már a következő hétre átcsúszva beszélgettünk a szeretetnyelvről, és kitöltöttünk egy tesztet ezzel kapcsolatban.
Reményhír Intézmény Eötvös József Általános Iskolája
Beszélgettünk a barátságról , majd mindenki odaállt a barátja mellé. Elmondták egymásnak, miért szeretnek együtt lenni, és mit szeretnek a barátjukban. Azután zenehallgatás közben barátságbonbonokat készítettek.
Az elkészült bonbonokat raktuk be közösen egy nagy \”Barátságzsákba\”