Képek.

Czövek Olivér Református Óvoda
Nagy kíváncsisággal vágtam bele a felkészülésbe.
Nagycsoportosaink között igazi szoros barátságok alakultak már ki, de sokszor bizony összevesznek.
Akkor jön a mindenki által ismert árulkodás-akkor ki is kezdte-oldjuk meg végeláthatatlan folyamata.
Már egyből megakadt a szemem a barátsághőmérőn a könyvben.
A második héten készítettük el. Ahogy felkerült reggel, és megbeszéltük mire is való, csodálkozva vettem észre, hogy nincs árulkodás. Figyeltem: valami nézeteltérés volt, az egyik ajánlotta menjenek a hőmérőhőz, odamentek, megbeszélték, majd kibékülve, túljutva a problémán, játszottak tovább. Köszönjük! És persze, minden mást is! 🙂 <3 🙂
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hónap dalának meghallgatása után a gyermekek állóképpel jelenítették meg, hogy számukra mit jelent a barátság.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatokat ápoltuk. Közösen megbeszéltük az osztályon belüli problémákat, és próbáltunk azokra közösen megoldásokat találni. Majd mindenki kapott egy osztálynévsort és a nevek mellé a legszebb és legkedvesebb dolgot kellet leírniuk, ami eszükbe jutott. Végül mindenki megkapta a hozzá fűzött pozitív gondolatokat.
Ebben a témakörben a gyerekek társas kapcsolatait próbáltuk alakítani, különböző kapcsolatteremtő játékokkal. Pl: Barátság pókhálót szőttünk közösen.
November hónapban a gyermekek társas kapcsolatait ápoltuk, nemcsak a gyermekekét, hanem a felnőttekét is. Egy-egy kedves szóval, mosollyal, odafigyeléssel, beszélgetéssel. Ezzel is hangsúlyozni akartuk, hogy mennyire fontos minden embernek a társas kapcsolatok, hiszen egészségünkre és lelkiállapotunkra is kihat. Legtöbb emberi kapcsolatainkban érezzük
át a szeretet érzését és ez az egyik legfontosabb boldogságforrásunk!
A gyermekekkel énekeltünk, eltáncoltunk a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalt. Nagyon hamar megszerették a fülbemászó dallamot, szívesen énekelgették, táncoltak rá. A „kis barátom, hogy vagy? ” játékot többször is eljátszottuk, nagyon aranyos válaszok születtek alatta, jókat nevetgéltünk közben.
Elkészítettük közösen csoportunk barátságláncát is, ami a folyosónkat díszíti, mutatva ezzel is az összetartozást, hogy mi egy kis csapat „család” vagyunk!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. c osztályában is fontos a társas-baráti kapcsolat.
A hónap dala nagy tetszést aratott a gyerekek körében. Először meghallgattuk, majd táncoltunk rá, együtt énekelve a dalt.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. a osztályos tanulóinak fontos a baráti társas kapcsolat és az egymásra figyelés és vigyázás.
Az ehavi téma az autista csoportban mindig aktuális. Most mégis nagyobb hangsúlyt fektettünk rá a Boldogság-program miatt. A reggeli rutinunk része pl. hogy mindenki megjelöli egy képes táblázatban, hogy hogyan érzi magát, milyen a kedve. Ebben a hónapban ezt kibővítettük azzal, hogy a gyerekek egymásnak, és nekünk, felnőtteknek is feltették ezt a kérdést. Relaxáció (Ellazulni…) után mozdulat-átadó játékot játszottunk. A soron lévő figyelmét egy finom váll érintéssel, majd egy arcra pillantó mosollyal kellett felhívni. Egy körben egy mozdulatot adtunk át, ezt kellett mindenkinek megismételni. Utána párokban tükörjátékot játszottunk, minél pontosabban kellett együtt mozogni a szemben álló társsal. A foglalkozást a Jól érzem magam dallal zártuk, mozgással kísérve a szöveget, melynek ritmusa, vidám hangulata mindenkit aktívvá, jó kedvűvé varázsolt. Egy újabb „Hogy érzed magad?” során már mindenki a „nagyon jó kedvem van” kép alá tette a saját fényképét.