
Társas kapcsolatok ápolása


Összegyűjtöttük azokat a szabályokat, amelyek a mi házunkban érvényesek:
– nem beszélünk csúnyán
– nincs dohányzás
– rendszeres tisztálkodás
– összetartás
– tiszteljük egymást
Helvécia - Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Ált. Isk.
A mese meghallgatása után elbeszélgettünk a barátság fogalmáról. Fogalmakat gyűjtöttünk a barátsághoz kapcsolódóan. Megbeszéltük van e szükség barátra, mitől működik jól egy barátság.
Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
A már megszokott módon dallal kezdtük a foglalkozást, majd a Tavaszi ébresztő c. mese alapján megbeszéltük, hogy milyen jó, hogy vannak barátaink, mindenki megkereste a barátját és eljátszottuk a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka szituációs játékot, a barátok megvígasztalták
egymást. Ezután a gyerekek fonalat gombolyítottak a barátjukhoz így a végén kaptunk egy pókhálót.
Közösen építettünk várat, papirtéglákból.
Vizuális tevékenységként kivágott emberkéket szineztek a gyerekek és egymás mellé ragasztottuk
a barátokat.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A foglalkozás jó hangulatban, aktív közreműködéssel telt. Szívesen oldották meg a feladatot.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hónap dalának meghallgatása után a gyermekek állóképpel jelenítették meg, hogy számukra mit jelent a barátság.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra eleji relaxációs gyakorlat aktivizálta, feloldotta a matematika órán kialakult feszültséget, szorongást. (Lemegy a Nap…) Páros munkával közmondást gyűjtöttünk a barátságról.
A gyerekek reálisan gyűjtötték össze társaik tulajdonságait. Megfogalmazták min kell változtatniuk ahhoz, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz. Nagy sikert aratott a ,,szívposta”, amelyen keresztül üzentek egymásnak.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra elején megbeszéltük, hogy mit jelent a társas lény kifejezés és mitől társas lény az ember. Összegyűjtöttük, milyen társas kapcsolatok léteznek és miként kell azt ápolni. Miért fontos a társas kapcsolat, mi a szerepe? Boldogságforrás ami kedvezően hat a lélekre és az egészségre. Barátság karban tartása.
Milyen a jó barát? Ötletgyűjtés a táblánál. / Jó barát jellemzése/
A szív szava: szeretlek Rejtvény megoldása.
Halmazábra kitöltése. „ Az igaz barátság” Miért kedvelem a barátomat és mi a közös bennünk?
Mese feldolgozása. A róka és a farkas a lakodalomban. Vélemény nyilvánítás, olvasottak megbeszélése.
„Szoborpark” c játék.
Óra végi meditáció.
Az óra nagyon jó hangulatban telt, őszintén és aktívan vettek részt benne. Mindenki felszabadult volt és nyitott a témával kapcsolatban. Többen úgy nyilatkoztak az óra végén, hogy ez „Jól esett!”
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A társas kapcsolatok témában a gyerekek nagyon sok olyan dolgot felsoroltak ahol ez megjelenik a mindennapi életben. Megértették fontosságát is, de felismerték a rossz kapcsolatot is a „A róka és a farkas a lakodalomban” című olvasmány van. Szívesen és nagy beleéléssel beszéltek az iskolai, baráti és családi kapcsolatokról, azok ápolásának módjáról. A foglalkozás keretében készítették el a „Családi-baráti kör” nevű alkotásokat.