Vigyázzunk Egymásra!!

Vigyázzunk Egymásra!!
Milyen szavak jutnak eszedbe a BARÁTSÁG szó hallatán? Az összegyűjtött szavakból elkészítettünk egy szóhálót, majd tulajdonságokat soroltak fel a gyerekek „Milyen egy jó barát?” kérdésre válaszolva. Ezt követően baráti jó viszonyt, illetve közös tevékenységeket tükröző rajzokból egy láncot készítettünk, utalva arra, hogy a láncszemekhez hasonlóan kell egymáshoz viszonyulni, illeszkedni, egymást megérteni ahhoz, hogy osztályon belül is valóban örömteli kapcsolatok alakuljanak ki.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Egymásra vigyázni kell! plakát készítésével erősítették meg kapcsolataikat a Bagázs csapat hetedikes tagjai. Mint minden boldogságóra, ez is különleges és hasznos volt mindenki számára.
Petőfi Sándor Általános Iskola
A VCSAPAT minden tagja egymásra figyelt ezen a boldogságórán. Társra mindenkinek szüksége van, megbeszélték, hogyan lehet fenntartani a jó kapcsolatokat, támogatni az osztálytársakat tanáccsal, jó szóval, baráti segítséggel. A csapatmunka elérte a célját, jókedvvel egészítve ki a napot.
Diósgyőri Nagy Lajos Király Általános Iskola
Beszélgettünk a gyerekekkel a társas kapcsolatok hasonlóságáról és különbözőségéről, fontosságáról. Arról, hogy miképp tudjuk megőrizni kapcsolataikat, megóvni társaikat. Utána lelkesen láttak munkához, a plakát elkészítéséhez.
A kiscsoportosaimmal, november havában sokat beszélgettünk a jó társas kapcsolatainkról. Például, hogy milyenek a jó barátok, hogyan viselkedik egy jó barát. (Ez Márton legendájához is köthető volt valamilyen szinten, így könnyű volt átvezetni a témát.)
Megkérdeztem a gyerekeket, hogy nekik kik a legjobb barátaik a csoportban és a csoporton kívül. Mit játszanak együtt. Bár ennek a korosztálynak még nem életkori sajátossága a barátságok állandósultsága, az együtt játszás, én mégis úgy figyeltem meg, hogy náluk már vannak bizonyos kialakult baráti körök, akik a nap folyamán együtt is játszanak.
Kiszíneztük „kicsinyített önmagunkat”, amiből a barátság láncot szerettem volna elkészíteni, de ez sajnos időhiány miatt nem valósult meg.
Továbbra is a hónap dalára ébredünk. Örömmel tapasztaltam meg, hogy a gyerekek szeretik ezeket a dalokat és sokszor napközben is kérik, hogy hallgassuk meg azokat az énekeket, amiket felkelésnél játszok le nekik. 🙂
Pozitív volt számomra az is, hogy a szülők megkérdezik melyik az a dal amit itt hallgatunk, mert a gyerek csak azt énekli otthon játék közben, hogy „Pozitív, pozitív, gyerek vagyok”, ezáltal a szülőket is bevonom a Boldogságórákba.