6. osztályosaimmal közös beszélgetésben a hónap dalát megismerve beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról. Sok saját élményt meséltek, amiből igyekeztünk levonni tanulságokat, tapasztalatokat szereztünk.
Feladatként az osztály közös megegyezzéssel egy plakátot készített, ami feltöltésre kerül.
Társas kapcsolatok ápolása

Százhalombattai Százszorszép Óvoda
Zene,tánc és közös mozgást relaxáció követte. Majd a mese után tartamas beszélgetések kezdődtek a barátságról,. Öröm volt hallgatni a kis csapat gondolatait,véleményét ,kölcsönös egymás iránti szeretetét. Ki mit tesz a barátságért,hámy barátja van,mit szeretnek együtt játszani,hogy ápolják a kapcsolatot ,könnyen megbocsátanak-e egymásnak és még rengeteg szebbnél szebb gondolat. A kedvenc barátos játék az lett ahol az általam megnevezett barátot gyorsan érinteni kellett. A mindig más párok voltak.: ujj-barátok, buksi-párok,ölelő-barátok,pocak-barátok. Nagyon jó hangulatú játékot azóta is gyakran kérik a gyerekek,hogy játszuk.
Másik napon saját magukat rajzolták le ,majd ragasztottuk fel baráti-körbe. De a kör közepe üres volt,ezért ezen a problémán addig agyaltunk,beszélgettünk ,míg fantaszikus megoldás nem született. Középre ragasztott fenyőfát,az eddig megismert szimbolumokkal díszítettük ,lelkes,közös munkával.,a gyerekek nagy-nagy örömére. 🙂

Szolnok Városi Kollégium Tiszaparti Tagintézménye
November hónapban a csoport nagyobb hangsúlyt fektetett társas kapcsolataik elemzésére, ápolására. Előzetesen mindenkinek meg kellett figyelnie saját kapcsolatrendszerét, melyet a foglalkozás keretein belül közösen megbeszéltünk. Célom ezzel az volt, hogy jobban megismerjék egymást, illetve saját magukat is a tanulók.
Azt mondhatom, hogy ez a foglalkozás volt az eddigi legjobb, a gyerekeknek ez tetszett a legjobban. A foglalkozást egy ide kapcsolódó rövid kisfilmmel indítottuk, majd az általam készített ppt-t követve képeket elemezve és saját életükből példákat felhozva haladt a csoport együtt. Először azt kértem, hogy állítsanak fontossági sorrendet kapcsolatrendszerükbe a család, barátok, párkapcsolat, iskolatársak/munkatársak, szomszédok, testvérek stb. tekintetében.
Feladatként a csoport azt kapta, miután három kisebb csoportba tömörültek, hogy írjanak fel legalább 3 dolgot, amit szerintük változtatni kellene a jobb légkör érdekében. Ezzel a csoportkohéziót kívántam erősíteni, mely a foglalkozás végére meg is valósult. Sokkal közelebb kerültek egymáshoz a tanulók és öröm volt nézni, hogy mindenki még maradna és boncolgatná tovább ezt a témát.
A foglalkozás végén meghallgattuk a hónap dalát és összegeztük a látottakat, hallottakat.
Összegyűjtöttük azokat a szabályokat, amelyek a mi házunkban érvényesek:
– nem beszélünk csúnyán
– nincs dohányzás
– rendszeres tisztálkodás
– összetartás
– tiszteljük egymást
Helvécia - Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Ált. Isk.
A mese meghallgatása után elbeszélgettünk a barátság fogalmáról. Fogalmakat gyűjtöttünk a barátsághoz kapcsolódóan. Megbeszéltük van e szükség barátra, mitől működik jól egy barátság.
Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
A már megszokott módon dallal kezdtük a foglalkozást, majd a Tavaszi ébresztő c. mese alapján megbeszéltük, hogy milyen jó, hogy vannak barátaink, mindenki megkereste a barátját és eljátszottuk a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka szituációs játékot, a barátok megvígasztalták
egymást. Ezután a gyerekek fonalat gombolyítottak a barátjukhoz így a végén kaptunk egy pókhálót.
Közösen építettünk várat, papirtéglákból.
Vizuális tevékenységként kivágott emberkéket szineztek a gyerekek és egymás mellé ragasztottuk
a barátokat.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A foglalkozás jó hangulatban, aktív közreműködéssel telt. Szívesen oldották meg a feladatot.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hónap dalának meghallgatása után a gyermekek állóképpel jelenítették meg, hogy számukra mit jelent a barátság.