Novemberben a téma feldolgozását a következő feladatok/játékok segítették:
ölelőperc-adott időre ki hány ölelést gyűjt,
Újraolvasó: mesehallgatás (A róka és a farkas a lakodalomban), Kutya-macska barátság: beszélgetés
Kiről van szó?- ki kellett találni, kire gondol,
beszélgetések: A kapcsolatok boldogsága: milyen a jó barát, milyen fontos kapcsolatok vannak az életünkben, miért fontosak a társkapcsolatok….,
rajzkészítés: aki nekem sokat jelent, a legfontosabb
ábrakészítés, kitöltés, beszélgetés: Az igaz barátság
Szoborpark: játék párokban (haragban vagyunk, szeretet, összetartozunk, kibékülünk…)
A hónap dalának megtanulása
Meditáció gyakorlása
Az elsősök rajzos -éneklős perceit felvettem, és a tanító nénijüknek továbbítottam. Nagyon sok szülőtől kaptam örömteli visszajelzést, egyrészt, hogy „beleshettek” az órára, másrészt arról, hogy otthon a gyermekük milyen örömmel mesél az óra élményeiről.
Társas kapcsolatok ápolása
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A társas kapcsolatok közül a barátságot emeltük ki, hiszen osztályom tanulói hetedikesek, s számukra a barátság ebben az életkorban nagyon meghatározó. A serdülőkor velejárója, hogy a barátság számukra az egyik legfontosabb emberi kapcsolat. Óránk Mottójául Ingmar Bergman gondolatait választottuk: ” A barátság az égvilágon semmit nem követel, kivéve egyvalamit: őszinteséget. Csak ezt az egyet, de ez nem kevés.” A téma alapos megbeszélése után elkészítettük „barátságötösünket”, melybe hasonló gondolatok kerültek. A legtöbb tanuló számára az őszinteség, a megértés és a tisztelet a legfontosabbak egy barátságban. Ezt követi az összetartás és a bizalom. Sokan írták a szeretet szót is, valamint a megbecsülést.Nem elhanyagolható a törődés, a megbocsátás, és a hűség sem. Összességében nagyon tartalmas órát sikerült megvalósítani.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A társas kapcsolatok közül a barátságot emeltük ki, hiszen osztályom tanulói hetedikesek, s számukra a barátság ebben az életkorban nagyon meghatározó. A serdülőkor velejárója, hogy a barátság számukra az egyik legfontosabb emberi kapcsolat. Óránk Mottójául Ingmar Bergman gondolatait választottuk: ” A barátság az égvilágon semmit nem követel, kivéve egyvalamit: őszinteséget. Csak ezt az egyet, de ez nem kevés.” A téma alapos megbeszélése után elkészítettük „barátságötösünket”, melybe hasonló gondolatok kerültek. A legtöbb tanuló számára az őszinteség, a megértés és a tisztelet a legfontosabbak egy barátságban. Ezt követi az összetartás és a bizalom. Sokan írták a szeretet szót is, valamint a megbecsülést.Nem elhanyagolható a törődés, a megbocsátás, és a hűség sem. Összességében nagyon tartalmas órát sikerült megvalósítani.
„A legtöbb, amit egy másik embernek adni tudsz, a figyelem.” Müller Péter
„A legtöbb, amit egy másik embernek adni tudsz, a figyelem.”
A témakör feldolgozása 2 órát vett igénybe.
Az óra a témára való ráhangolódással vette kezdetét. Meghallgattuk közösen a hónap dalát.
Majd beszélgettünk a társas kapcsolatokról, azok fontosságáról, jellemzőiről, fajtáiról. A téma feldolgozása először 4 fős
csoportokban, majd frontálisan történt. Mindenki hozzászólt a témához, kifejtette véleményét, gondolatait.
Az elmélet megbeszélése után következett a projektmunka. A diákok 4-6 fős csoportokban dolgoztak és készítették el
montázsaikat.
Az órák nagyon tartalmasak és jó hangulatúak voltak.
A gyerekek a mese megírását választották a novemberi feladatok közül. Az általuk elképzelt történet az önismeretre és az elfogadásra épül. Közösen készítették el a keretet, amelyben elhelyezték Naftalin törpét és a barátait.