Egyik játékunk a hónapban: mosoly-mondókánk elmondása után minden gyermek megajándékozta egy társát a mosolyszívvel; egy ölelés, egy simogatás, egy kézfogás, vagy egy puszi kíséretében.

Egyik játékunk a hónapban: mosoly-mondókánk elmondása után minden gyermek megajándékozta egy társát a mosolyszívvel; egy ölelés, egy simogatás, egy kézfogás, vagy egy puszi kíséretében.
Bagdi Bella Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek c. dalával kezdtük a témát. A mozgással kísért dal tetszik a gyerekeknek. A Süni irigy lesz c. bábjátékkal folytattuk a feldolgozást. A témája több kisgyermeknek lehetett ismerős:) Sokat beszélgettünk beszélgetőkör keretében arról,hogy mi tehet minket boldoggá. A végén közösen építettünk egy csodaszép várat.
Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola
Ebben a témában,sokat beszélgettünk,hogy egyáltalán számukra mit jelent az szó, hogy társas kapcsolat, mik tartoznak ide. Körbejártuk a baráti , a családi,a tanítói, kapcsolatokat. Beszélgettünk hogyan ápoljuk, és óvjuk ezeknek a kapcsolatoknak a meglétét.
Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola
„A barátság az egyik legfontosabb emberi kapcsolat!”- mondta az egyik harmadikos kislány. Összetartozásuk jeléül barátságkarkötőt készítettek egymásnak a barátok ezzel is jelképezve összetartozásukat.
A téma feldolgozását Bagdi Bella Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek c. dalának meghallgatásával, játékával kezdtük. Mindenki emberkét színezett, majd csoportunkat bemutatva kihelyeztünk a falra. Sokat beszélgettünk beszélgetőkör keretében a boldogságról, mi tehet minket azzá, ill. hogy miért van szükségünk egymásra. Ügyesen megfogalmazódott, hogy a akkor boldogok, ha társaikkal jót játszhatnak, ha működnek baráti kapcsolataik. Pókhálójátékkal a zárókörben kiderült mindenkinek van barátja.
A kisebbek elkészítették barátságvirágjaikat. A témát egy bábjátékkal fejeztük be Ferenczi Éva Süni irigy lesz c. meséjével.
A visszajött a répa elmesélése után, egy nagy csomagolópapírra felrajzoltuk a csoportszoba játszóhelyeit. Minden gyermek a saját magáról készített papírfigurát elhelyezte ott, ahol a legjobban szeret játszani. Nagyon figyeltek arra, hogy a barátaik közelébe kerüljenek a képen.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Osztályomban a lányok nagyon jóban vannak egymással. A fiúk között azonban napi szintű a piszkálódás, csúfolódás, megsértődés. A beszélgetés utáni feladatok közül a dicsérő oklevél készítését nagy örömmel végezték és boldogan adták át megérdemelt barátjuknak, barátaiknak.
3. foglalkozás
Cél: A gyermekek tanulják meg értékelni társas kapcsolataikat, vegyék észre, milyen fontosak számukra a barátaik. Értsék meg, hogy a kapcsolataik ápolása lehetővé teszi, hogy jókedvűek, vidámak és boldogok legyenek.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Időkeret: 25-30 perc, az alkotás több időt is igénybe vehet.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Napra forgó a napraforgó! relaxációs gyakorlattal kezdjük a foglalkozást.
„Azt szeretem benned!” játék:
A gyermekek körben ülnek a szőnyegen, majd egy szívecskét ad a mellette lévő társának, és befejezi a mondatot.
Motiválás: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása, megtanulása, majd egy csiga bábot veszek a kezemre. Ő Csiga Guszti. Erről a kis csigáról fogok mesélni nektek!
Mesélés Lakatos István: „Mese a magányos csigáról, aki boldog akart lenni” című mese elmesélése. A mesélés során hangszínnel, gesztusokkal teszem színessé a mese bemutatását. Kifejezem a szomorúságot, csalódottságot, reményt, örömet.
Beszélgetés Milyen érzések kavarogtak Csiga Gusztiban?
Ti éreztétek e magatokat egyedül? Milyen érzés volt?
Mitől szűnt meg ez az érzés?
Kik a barátaid? Miért barátok ők?
Fontos, hogy mindenkinek legyen barátja, ne maradjon egyedül senki!
Dramatikus játék: Hogy vigasztalnád meg a barátodat, ha szomorú? Keresd meg a barátod, és egyikőtök legyen szomorú, a másik vigasztalja meg! Majd cserélhettek.
Barátságlánc készítése A gyermekek kiválasztják a barátjukat! Mindenkinek legyen barátja! Ha páratlanul vannak, egy csoportba hárman lesznek. Közösen készítenek egy barátságláncot színes papírcsíkokból. Összefűzik, ragasztják. A színes papírcsíkok vidám színűek.
Zenehallgatás alkotás közben: Alkotás közben meghallgatjuk Bagdi Bella: „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek!” című dalát.
Dramatikus játék: Barátságtánc A barátok zenére mozognak úgy, hogy fogják a barátságlánc végeit. Vigyáznak, hogy együtt mozogjanak, egymás mellett, nem távolodhatnak el, mert ha igen, elszakad a barátságlánc. Ezzel érzékeltetjük, milyen törékeny a barátság, de ha véletlenül elszakad a lánc, megjavítható (összeragasztjuk újból). Újra lehet barátság, ha összeveszünk is, és bocsánatot kérünk. )
Zárásként barátság karkötőt készítettünk.