
Társas kapcsolatok ápolása


Hogyan tudunk másokkal jó kapcsolatot ápolni? Mi illik vagy nem illik?
Novemberben a Társas kapcsolatok témakörében dolgoztunk a Mókus csoportban. ☺ Relaxációs gyakorlatba, mesébe ágyazva ismerkedtünk a barátok jelentőségével, majd közös erővel várat építettek a gyerekek 🙂
Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvoda
Előre kivágott emberformák (fiú, lány) segítségével mindenki elkészíthette saját magát. (arc, ruházat, haj)
Beszélgetőkör alkalmával lehetőség adódott megbeszélni, hogy kinek ki a barátja és mindenki elmondhatta, hogy miért Ő.
Fontos, hogy legyen barátod?
Milyen dolgokat tesznek meg egymásnak a barátok és miket nem?
Szerintetek mindenkinek van barátja?
Alkottunk egy élő barátságláncot: egymást szólították a gyerekek. A kivágott és elkészített emberformákból síkban is megalkottuk a barátságláncot.
Tavaszi ébresztő elmesélése, ezt követően a mese utáni kérdések, feladatok feldolgozása.
Zenehallgatás közben mindenki a barátjával táncolhatott.
Életfa Óvoda Gagarin utcai tagóvodája
„Szívecskéim átadom.”
Kivágott piros papír szívek átadása az aznapi legjobb barátnak.
Kezet fognak,megköszönik(hála gyakorlása) és megölelik egymást.
Több napon keresztül- „Ma ki a legjobb barátod?”
„Szép nap,ölelj most át engem.k.dal hallgatása közben.
A társas kapcsolatok fontosságáról beszéltünk az óra elején..
Majd a munkafüzet feladata alapján feldolgoztuk a témát..
Az óra témáját a munkafüzet segítségével oldottuk meg..
A tanulók feladata az volt, ,hogy írják be a kör közepére saját magukat..
Majd írják le kit éreznek magukhoz a legközelebb illetve a legtávolabb…
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A társas kapcsolatok hónapjában minden tanuló elhozhatta a kedvenc társasjátékát, majd néhány fős csoportokban ezzel játszottunk. Kiváló gyakorlat volt, hogy jobban megismerjük egymás érdeklődését és a játék során tanúsított közös együttműködés során a szociális kompetenciát is erősítettük a tanulókban.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az óra elején arról beszélgettünk, hogy kik azok az emberek, akik hozzánk a legközelebb állnak, és miért? Kik a barátaink,,hogyan választjuk ki őket? Összegyűjtöttük azokat a tulajdonságokat, amelyek a jó barátokra jellemzőek. Elolvastam a gyerekeknek A róka és a farkas a lakodalomban című mesét, ők pedig elmondták a véleményüket. Miért mondhatjuk azt, hogy a róka és a farkas nem voltak barátok? Hogyan cselekedhetett volna másképpen a róka? Megbeszéltük, mit jelent : „ Amilyen a mosdó, olyan a törölköző „
Az óra második felét közös játékkal zártuk, erősítve ezzel egymás tiszteletben tartását. Közben hallgattuk Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalt.