Akit legjobban szeretek…. rajzok
Társas kapcsolatok ápolása
Nem szeretnének a gyerekek soha magányosak lenni. Teljes mértékben átélték szegény magányos törpe helyzetét!
Nagy izgalommal ötletelgették, hogyan lehetne rajta segíteni! Örültek, hogy a meséjük vidáman fejeződött be! A társas kapcsolatok lényegét elsajátították, megértették a boldogságórán.
Közös munka, mesealkotás- csapatépítés. Beleképzelem magam a mese főszereplőjének helyébe. Pozitív megoldások. együtt történő meseszövés élménye. Végeredmény? belátjuk milyen fontos a szeretet, a kedvesség, az empátia, és természetesen a barátság!
A tanulók közös mesét alkottak a magányos törpéről, mait szerepjátékkal el is játszottak.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Bevezető után szókártyák segítségével elhelyeztük magunk köré azokat a személyeket, akikkel kapcsolatban vagyunk. Összegyűjtöttük a jó barát jellemzőit. Elolvastuk a történetet a hármas szűrőről, és megbeszéltük, hogyan ápolhatjuk a kapcsolatainkat.
Meditációval zártunk.
Relaxációs gyakorlat mozgással
Beszélgetés: Miért van szükségünk társas kapcsolatokra? Miben segít bennünket?
Családfa készítése
,,Görög mese a barátságról” című történet megismerése és drammatizálása
Játék: Mennyire ismeritek egymást? Milyen a jó barát?
Adj egy barátságötöst!
A mi házunk: Milyen szabályokat kellene betartanunk ha egy házban laknánk?
Írj valakinek egy jókívánságot!
Zenehallgatás, közös éneklés: Bagdi Bella: Jobb veled a világ cmű dal
Értékelés
Meditáció
Beszélgettünk társas kapcsolatainkról. Szűkebb és tágabb értelemben is.
Már hatodikosok vagyunk, de nagyon szeretjük a meséket. Ezért nem volt kérdés, hogy mi a meseírást választjuk. Átéreztük Naftalin szomorúságát, hiszen mindannyian voltunk már hasonló helyzetben.Ezért mindenképpen vidám végét szerettünk volna a mesének. Nagyon jó hangulatban csűrtük, csavartuk a mondatokat, vágtunk egymás szavába.Kellemes, vidám órát tőltőttünk el együtt.