Mi jó barátok vagyunk…címmel tablót készítettek a gyerekek.
Társas kapcsolatok ápolása
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A foglalkozást a 3-4. és az 5. osztályban is megtartottuk Nagy-Bognár Dóra kollégám közreműködésével. Először beszélgettünk, tisztáztuk, hogy kinek, milyen kapcsolatok fontosak az életében; mi kell egy kapcsolat ápolásához. Beszéltünk a szeretet, a tisztelet, a türelem és a figyelem fontosságáról és arról, hogy ezeket a kapcsolatban állóknak egyaránt és folyamatosan tanúsítaniuk kell egymás felé. Ez után jött a „Kis barátom, hogy vagy?” kör, amikor mindenki megkérdezte a balján ülőtől, hogy hogy van. Kicsit zavarban voltak, de a kör végére megnyugodtak és mindenki komolyan vette a feladatot. A jókedvnek is köszönhetően mindenki válasza az volt, hogy jól van, jól érzi magát. A következő körben egy lapra írták annak a három személynek a nevét, aki fontos számukra és akikkel jó a kapcsolatuk, illetve leírták a tulajdonságaikat. Megbeszéltük, hogy milyen jó, hogy mindenki pozitív tulajdonságokat írt és, hogy mennyire fontos, hogy meglássuk egymásban a jót. Következett az „Azt szeretem benned, hogy….” kör, amikor mindenki a bal oldali szomszédjának elmondta, hogy mit szeret benne és közben elkészítettük a kapcsolatunkat és összetartozásunkat jelképező „pókhálót”. Jó érzés volt mindenki számára a pozitívumokat hallani. A következő körben jobbra haladva a másik szomszédról mondtunk egy-egy jó tulajdonságot. Derűsen és a sok pozitív visszajelzéstől feltöltődve visszarendeztük a termet és elkészítették a kapcsolatokat ábrázoló „fotókat” , rajzos formában. Szülő-gyermek, házaspár, szerelmespár, barátok, tanár-diák kapcsolat ábrázolása volt a legjellemzőbb.
Nagyon fontos foglalkozás volt, örömmel szántam rá az órákat, mert a haszna felbecsülhetetlen. Sokkal többet kellene foglalkozni azzal, hogy tudatosítjuk a gyermekekben a kapcsolatok és az ápolásuk fontosságát.
A gyerekek véleményei munka közben: „Mi a társas kapcsolatok közül az osztályközösség kapcsolatát próbáltuk megjeleníteni.” „A színes kezek összeérnek, úgy mint ahogyan mi vagyunk az osztályban.” „Legalább olyan színesek ezek a kezek, mint amilyenek mi vagyunk.” „Szív formába nyomdáztuk a kezünket, mert szeretjük egymást.” „Szeretnénk mindig ilyen kapcsolatban maradni, de sajnos nemsokára el kell válnunk.”
Széchenyi István Egyetem Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskola
Szent Márton legendáját elevenítettük fel egy barkácsdélután keretén belül. A gyerekeket és szüleiket lámpáskészítésre hívtuk. Felelevenítettük Szent Márton legendáját. Papírból megformáztuk Mártont és a libát, majd lámpásokat készítettünk.
Ezt követően az iskola mellett lévő parkban tartottunk lámpás felvonulást, énekeltük hozzá, hogy:
“Szent Mártonnak ünnepén égő lámpást viszek én. Világítson mindig minekünk, ahol járunk hova megyünk!…”
Nagykállói Brunszvik Teréz Óvoda
Barátság repülő
Azoknak a csoporttársaiknak jelét rajzolták a repülőjük ablakába, akit szívesen vinnének magukkal egy jó kalandtúrára.
egymásnak segítünk, együtt jóban, rosszban. Az óvoda egy nagy család. mi itt egymás társai vagyunk.
SZÉKÁCS JÓZSEF EVANGÉLIKUS ÓVODA,ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Mese a magányos törpéről
Naftalin, a törpe ma is magányosan sétálta körbe birtokát,hiszen valamiért egy ideje senki feléje sem nézett.Más volt,mint a többi,mert ő magasabbra nőtt,mint a társai.Próbált barátságot kötni,de mindenki elfordult tőle.Volt egy testvére,de őt 15 éve nem látta.Egyszer azt gondolta,elindul,és felkeresi.Mikor elhagyta birtokát,elgondolkodott,hogy valaha visszatér-e a házához,birtokára,mivel a testvére nagyon messze élt.A testvére,Pafnatin,aki a bájital készítés nagymestere volt,és bájitaltant tanít a Nemzetközi Törp Egyetemen.
Ahogy a testvére házához ért,és bekopogott,a testvére felesége sírva nyitott ajtót,s közölte vele,hogy Pafnatin nem jött haza az este.
Naftalin azonnal a keresésére indult.Ment mendegélt,elért a közeli hegységhez,ahol talált egy barlangot.Ez a barlang egy elvarázsolt barlang volt,amit gonosz varázslatokkal lezártak,elvarázsoltak.Csak a tiszta szívű ember oldhatta fel a varázslatot,győzhette le az akadályokat.Naftalinnak tiszta szíve volt,s így ki tudta szabadítani a testvérét,legyőzte az akadályokat.
Hazamentek,újra közeli barátságba kerültek egymással,s megfogadták,hogy soha többé nem hagyják egyedül a másikat. Pafnatin egy zsugorító főzetet készített testvérének,hogy normál emberi magassága legyen,s tudjon barátkozni bárkivel.Ne féljenek tőle az emberek!Hazatértek,együtt maradt a család,s Naftalinnak egy csomó barátja lett ezek után.Boldogan éltek,amíg meg nem haltak!
Tanulság: Soha ne nézd le a másikat,ha nem olyan,mint a többi ember!!
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A gyermekekkel hosszasan beszélgettünk arról, miért jó családban élni.
Megfogalmazták, nagyon nagy öröm számukra, hogy nagy szeretet veszi körül őket a számukra fontos személyek által. Ezeket a személyeket ábrázolták mini tablóikon.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A gyermekekkel hosszasan beszélgettünk arról, miért jó családban élni.
Megfogalmazták, nagyon nagy öröm számukra, hogy nagy szeretet veszi körül őket a számukra fontos személyek által. Ezeket a személyeket ábrázolták mini tablóikon.