Az osztály kapcsolathálóját lehet szemléltetni a kötődésekkel.
Kire bízhatod a titkaidat?
Ki az igazi társad az osztályközösségben?
Társas kapcsolatok ápolása
Boldogságóra – November
A társas kapcsolatok ápolása
Ezt a témát a novemberi tematikánk Egészség hetébe jól tudtam illeszteni, hisz az egészséghez, – mint testi, lelki egészség – szorosan kapcsolódik a társas kapcsolatok, annak ápolása. Miután felelevenítettük a gyűjtő fogalmakat mi szükséges ahhoz, hogy egészségesek legyünk, kiegészítettem azzal, hogy mennyire fontos a lelki egészségünk is. Ezt próbáltam meg úgy megközelíteni életkori sajátosságoknak és a csoportunk összetételének megfelelően, hogy beszélgettünk arról, kinek van barátja, kinek ki a barátja és mit jelent az, hogy közösség. Próbáltuk összegyűjteni hogyan is bánunk a közösségben egymással, a barátainkkal. Hogyan tudjuk kimutatni azt, hogy szeretjük egymást, vagy mit teszünk akkor, ha egy társunk szomorú, sír, vagy dühös, vagy nehezen megy neki valami, nem tud valamit. Ezt nagyon szépen megfogalmazták, összeszedték, szavakba öntötték. A kis barátom hogy vagy? játékkal egy plüss, mosolygós emojit adtunk körbe. Segítséggel próbálták a nagyok keresni és elmondani a válaszokat. Egy énekes játékkal folytattuk. A csiga – biga gyere ki…kezdetű dalnak azt a változatát már ismerték, mely úgy végződik először, hogy: ,,ha nem jössz ki megbánod, nem leszek a barátod,” majd az ismétléskor: ,,ha kijössz majd meglátod én leszek a barátod.” Erre a gyerekek megkeresték a barátaikat és megölelték egymást. Közben az előre csak fehér színből elkészített barátság virágokat helyeztem a szőnyegre és az összeölelkezett barátok táncolták körbe azokat. Lezárásként megbeszéltük, hogy a barátságvirág attól lesz színes, mert mi mindannyian színesek vagyunk, mindannyian mások vagyunk és mindenki szerethető valamiért. Végül ki is színeztük a virágokat és bele kerültek a gyermekek jelei is, ahogy választották egymást.
Zalavár, 2024.11. 25.
A hónap témája a társas kapcsolatok. Az osztállyal összegyűjtöttük azokat a fogalmakat, érzelmeket, amelyek összetarthatnak egy közösséget, szerepet játszhatnak a mindennapjaiban. ezeket nagyobb gondolatok mellé rendeltük, amelyek a nyilakat jelentik tablónkon. A gyerekek közül többen szeretik az anime rajzfilmeket, így született meg az ötlet, hogy önmagunkat, az osztályt megalkossuk rajzfilmalakban Barátságos November címmel.
A 5.b osztály tanulói a “ Társas kapcsolatok ápolása” témakörét dolgozták fel.
Egy rövid filmet készítettünk, amelyben három generáció szemszögéből közelítünk meg egy hétvégi „kiruccanást” a nagymamához.
A videónk másik része egy játékról szól, amelyben vidám és szomorú bocik segítenek Edvárdnak, hogy kitalálja a rajzolók hangulatát…
Boldogságóra: 6. osztály
Barátság füzért készítettünk. A láncszemekre azokat a tulajdonságokat írtuk fel, amelyek szerintünk erősítik a baráti kapcsolatainkat.
Barát – sálak 🙂 kötik össze az osztálytársakat, akik egymással , egymásról pozitív gondolatokat, véleményeket fogalmaztak meg.
Boldogságóra – 8. osztály
Összegyűjtöttük, hogy számunkra milyen tulajdonságokkal rendelkezik az, aki jó barát. A jó barátainkat egy- egy smile jeleníti van. Mindenkinek kívánjuk, hogy legyen legalább 1 igazi jó barátja, akire mindig számíthat.
November 21. World Hello Day
Összegyűjtöttük, hogy a világ egyes országaiban hogyan köszönnek egymásnak az emberek.
Boldogság óra 5. osztály.
Barátságfüzért készítettünk. A láncszemekre ráírtunk egy-egy pozitív tulajdonságot, ami egy jó barátságot jellemez.
A gyerekekkel a Dolgozz a „házadon” című feladatot végeztük el a társas kapcsolatok témakörben. Felrajzoltam nekik a házat a táblára, felírtuk a tisztelet, bizalom, szeretet és a megértés/megismerés kifejezéseket a ház megfelelő részeire. Elmeséltem nekik, hogy ezek a társas kapcsolatok fő elemei és egyúttal a ház részei ezeket szimbolizálják. Ezután megkértem őket, hogy egy kis lapra készítse el mindenki a saját házát és írja bele, hogy kitől várja és kinek adja a legnagyobb tiszteletet, szeretetet, bizalmat, megértést. Ezután megbeszéltük, hogy mit írtak és a táblán elkészítettük ez alapján a csoport közös házát. Megállapítottuk, hogy a tiszteletnél és a szeretetnél a családi kapcsolatok végeztek első helyen a csoport nagy részénél, míg a bizalomnál a legjobb barátok. Beszéltünk arról is, hogy talán a megértés, az új csoportba kerülés miatt az osztályon belül lenne a legfontosabb. Ismét nagyon tanulságos és jó hangulatú foglalkozást töltöttünk el együtt.